• Anonym (sms)

Bluff-sms?

Fick ett sms precis, från nummer 72104
    Där står:

Tack för bidraget i Musik till nyheterna! 4 bilj till Gbg Horse Show imorgon fredag fm-passet kl 10 är era om ni vill! Mvh Anica

Är det ett bluffsms tror ni, som det kostar att svara på? Jag har ingen aning om vad detta kan vara och har givetvis inte svarat.

• Svar på tråden Bluff-sms?
  • Superkulan

Det måste nog vara bluff för jag har fått exakt samma sms nu precis... och jag har inte deltagit i någon "godingar" tävling...

• theresa87

Har med fått ett sådant sms, och vad jag vet har jag inte deltagit i nån tävling etc.

• HelenaT

Jag har också fått detta sms nu precis.
    Jag har dock deltagit i en "tävling" på nätet där man skulle fylla i sitt telefonnummer. Det var att jag röstade på en låt i Mix Megapols topplista. Jag har inte skickat sms eller något sådant utan bara fyllt i på nätet och då fyllde man i namn och mobilnummer.

Har googlat på nummret då jag kände igen nummret (72104 som sms:et kom ifrån) och det är samma nummer som Mix megapol använder när man skickar sms till dom. Jag har alltså hört nummret upprepas en massa på radion och därför kände jag igen det.

Är detta bluff? Jag menar, numret är ju kopplat till en "seriös" källa, jag har ju faktiskt deltagait i en "tävling". MEN det finns ingen info om hur man får tag i några biljetter och jag har ju inte lust att sitta och svara på ett sådant sms när man inte vet.

• HelenaT

Jag ringde upp och frågade =)
    Det är något konstigt som har hänt som dom inte vet vad det är. Det stämmer iaf inte. Det har tydligen gått ut sms till tusentals människor och dom vet inte varför. Dom undersöker saken för att se om det är handhavandefel eller någon som hackat sig in.

Det är bara att radera smset. =)

• TigerLinn

har fått samma och även ett sms där de ber om ursälkt för att de kommit sms fel.

• Ladyvoice

Jag ringde det företaget som står för 72104 fick numret av min teleoperatör och första gången får jag tag på en kille som säger att mix megapol skulle skickat det där häst sms till 2 pers men att det gått ut till 14000 pers istället.

Och att varje sms man tar emot kostar 1kr...jag blev helt galen o frågade vad dom gör åt saken o han sa att dom arbetar på det??

Sen fick jag 2 sms till så då ringde jag igen men då kommer jag bara till en telfonsvarare.

Nr till ägarna av 72104 är 08441191922 ALfsyro eller nått heter dom

• Grus grus

Nu har jag fått sex sms där de ber om ursäkt i olika former. Vad f*n är det här?

Mamma, kvinna, förskollärare, genuspedagog
  • Anonym

VA kostar det att ta emot sms?
    hur kommer de sig att de fått tag i alla nummer?
    jag har adrig avrit med i nån tävling i mixmegapol.

har fått 4 ursäkts sms.

Svar på tråden Bluff-sms?