Det är inget sms eller en chattsida det här!
Läste just i en tråd där jag kände att jag ville skriva lite men jag tröttnade ganska fort på språket hos vissa. Åsikterna fullkomligt drunknade i alla förkortningar, punkter och frånvaron av versaler. Jag kunde inte ens avgöra om det var vettiga eller korkade åsikter eftersom jag faktiskt inte kunde "se" innehållet.
FL är inte och har aldrig varit ett SMS till din bästis, ett chattprogram eller Lunarstorm.
Vill du bli tagen seriöst föreslår jag ett språk som påminner om det du läser i tidningen eller i böcker. Inte det "språk" ungdomar använder för att väga upp för sin avsaknad av ord som adekvat beskriver vad man vill säga. Ingen surfar här utan ett tangenbord, ni riskerar inte tum-artrit genom att skriva ut alla bokstäver i en mening.
(Naturligtvis menar jag inte folk med dyslexi, jag menar de som struntar vanliga skrivregler med vilje!)
Och för guds skull, det är EN punkt i slutet på en mening. Inte två. Vill man skriva något "menande" är det TRE punkter. Inte två. *sa hon argt och klampade iväg*
*skriker från fjärran* Det är aldrig, aldrig fler än tre punkter!