• M C

Det är inget sms eller en chattsida det här!

Läste just i en tråd där jag kände att jag ville skriva lite men jag tröttnade ganska fort på språket hos vissa. Åsikterna fullkomligt drunknade i alla förkortningar, punkter och frånvaron av versaler. Jag kunde inte ens avgöra om det var vettiga eller korkade åsikter eftersom jag faktiskt inte kunde "se" innehållet.

FL är inte och har aldrig varit ett SMS till din bästis, ett chattprogram eller Lunarstorm.

Vill du bli tagen seriöst föreslår jag ett språk som påminner om det du läser i tidningen eller i böcker. Inte det "språk" ungdomar använder för att väga upp för sin avsaknad av ord som adekvat beskriver vad man vill säga. Ingen surfar här utan ett tangenbord, ni riskerar inte tum-artrit genom att skriva ut alla bokstäver i en mening.
    (Naturligtvis menar jag inte folk med dyslexi, jag menar de som struntar vanliga skrivregler med vilje!)

Och för guds skull, det är EN punkt i slutet på en mening. Inte två. Vill man skriva något "menande" är det TRE punkter. Inte två. *sa hon argt och klampade iväg*

*skriker från fjärran* Det är aldrig, aldrig fler än tre punkter!

Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • Svar på tråden Det är inget sms eller en chattsida det här!
  • Magrat
    M C skrev 2010-02-25 14:06:40 följande:
    Läste just i en tråd där jag kände att jag ville skriva lite men jag tröttnade ganska fort på språket hos vissa. Åsikterna fullkomligt drunknade i alla förkortningar, punkter och frånvaron av versaler. Jag kunde inte ens avgöra om det var vettiga eller korkade åsikter eftersom jag faktiskt inte kunde "se" innehållet.FL är inte och har aldrig varit ett SMS till din bästis, ett chattprogram eller Lunarstorm.Vill du bli tagen seriöst föreslår jag ett språk som påminner om det du läser i tidningen eller i böcker. Inte det "språk" ungdomar använder för att väga upp för sin avsaknad av ord som adekvat beskriver vad man vill säga. Ingen surfar här utan ett tangenbord, ni riskerar inte tum-artrit genom att skriva ut alla bokstäver i en mening.(Naturligtvis menar jag inte folk med dyslexi, jag menar de som struntar vanliga skrivregler med vilje!)Och för guds skull, det är EN punkt i slutet på en mening. Inte två. Vill man skriva något "menande" är det TRE punkter. Inte två. *sa hon argt och klampade iväg**skriker från fjärran* Det är aldrig, aldrig fler än tre punkter!
    *skriker efter din försvinnande rygg*
    Jag håller med!
    I'm not a Buffy-fan, I'm a Buffy-fanatic!
  • Stårschan

Men hur många vill bli tagna seriöst? Jag börjar på allvar tro att det är minst lika många som vill signalera att de minsann inte är några tråkiga "besserwissrar". Sorgligt...

Den som vill bli älskad för den hon är, gör klokt i att se till att hennes sanna jag är värt att älska!
  • lokisse

jag gillar punkter....
    och tre utrops tecken ser gladare ut!!!
    för att inte tala om hur manga fragetäcken man behöver.... hur manga???

Difficile est saturam non scribere
  • Floff

Vad jag vet är inte användandet av asterisker (*) ett "korrekt" sätt att visa vad man menar heller

• M C
    Eisa skrev 2010-02-25 14:08:11 följande:
    lol.......

DU vet vad jag menar, du vårdar ditt språk bjäbbmaja!
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C
    Magrat skrev 2010-02-25 14:09:01 följande:
    *skriker efter din försvinnande rygg* Jag håller med!
    *ropar från fjärran*
    Ja, jag vet! De flesta gör ju det!
  • M C
    Floff skrev 2010-02-25 14:11:34 följande:
    Vad jag vet är inte användandet av asterisker (*) ett "korrekt" sätt att visa vad man menar heller
    Men det är ett bra sätt att få in vad man menar med det man säger, fyller samma funktion som gubbarna. Men det hindrar ju inte att man skriver allting inom ** korrekt!
  • M C
    lokisse skrev 2010-02-25 14:11:14 följande:
    jag gillar punkter....och tre utrops tecken ser gladare ut!!!för att inte tala om hur manga fragetäcken man behöver.... hur manga???
    GAH!
  • M C
    Stårschan skrev 2010-02-25 14:09:07 följande:
    Men hur många vill bli tagna seriöst? Jag börjar på allvar tro att det är minst lika många som vill signalera att de minsann inte är några tråkiga "besserwissrar". Sorgligt...
    Ja, jag misstänker det jag med.
Svar på tråden Det är inget sms eller en chattsida det här!