• Mammi till två

Mam Ultivent/ Mam Anti-colic

Försöker kolla upp lite olika nappflaskor, men blir tokig, vad är skillnaden mellan Mam Ultivent och Mam Anti-colic?
    Anti-colic har jag sett på ica men den andra köpes på apoteket?

Hoppas någon vet något!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-25 14:20
    Lyckades visst få till en tumme ner oxå...vet inte hur jag lyckades med det...
  • Svar på tråden Mam Ultivent/ Mam Anti-colic
  • Småtokig

Jag tror att det är samma flaska men att de bytt namn på den bara.

♥Albin 20070116 ♥Alicia 20090408♥
  • Mammi till två

Okej, Tack.
    Försökte jämföra bilder på internet för att se om det var samma, hittade bara anti-colic på mam's hemsida nämligen.
    Tack igen

• Mammi till två

Tack.
    Men vet du vilken som är den nya av dom två?
    Känns som det inte är någon idé att köpa den ena om den ska utgå, bättre att från början köpa den senaste...

• Småtokig

Anti colic är den som är nyast. men jag tror att det är samma flaska, bara ett annat namn

♥Albin 20070116 ♥Alicia 20090408♥
  • Bambusa

dom är lika,men de är lite andra färger och mönster på anti kolik... kör med dom till dotterns välling, kanon!

• Mammi till två

Tusen tack för era svar!
    Vilken hjälp ni är!
    Då kan jag införskaffa mig ett gäng såna nu då.
    TACK!

• 100120

Hej, vi började med Dr Browns nappflaska och den är kanon, men i förrgår så bestämnde vi oss för att testa en MAM Ultivent/Anti-colic. Den är tyvärr inte lika bra. Dottern fick gaser i magen direkt så det blir att återgå till Dr Brown.

• Bambino Mam

Hej Allihop!
    Jovisst är det förvirrande!
    Det är exakt samma flaska - det är faktiskt ingen skillnad alls på produkterna.
    I samband med att MAM bytte till de nya förpackningarna ändrades namnet på Ultivent. Internationellt heter flaskan Anti-Colic men i Skandinavien heter den First Bottle.
    Hoppas att jag rett ut er förvirring.
    Mvh
    Gunilla, Barnsjuksköterska på Bambino Mam AB

• LilaRos

Jag blandar delar tpå mina ltrivent och anti-colic så det är definitivt lika dan.. Bara frg och mönster samt ml märkning som skiljer!

På anti-colic är det var 10onde ml utmärkt, perfekt ;)

• Mammi till två

Okej, tack för alla svar.

Svar på tråden Mam Ultivent/ Mam Anti-colic