Jag har samma problem som dig. Jag hade otroligt mycket finnar på bröstet/mellan brösten, på halsen, nacken och hela ryggen som tonåring, jag trodde aldrig att de skulle försvinna men med medicinering så gick det tillslut (precis som för dig). Nu i vuxen ålder så får jag med finnar ibland (precis som dig vid nacken, ryggen och lite vid nyckelbenen). Min man äcklas inte och det är det viktigaste för mig.
Då och då, ca varannan månad så klämmer min man ut alla svarta pormaskar från ryggen etc etc... då kan det bli inflamerat i någon vecka och sen är alla finnar borta. Ingen finns i sikte och jag kan SLAPPNA AV (som idag tvingades jag ha en ful sjal på mig på jobbet för jag har en finne på mitt högra nyckelben och jag har i princip inga tröjor med mindre urringning).
Så mitt tips är; kläm ut pormaskarna, det är dem som skapar finnarna (iallafall mina finnar). Någon gång i månaden får jag också lite finnar i ansiktet, det har antagligen att göra med min menscykel. Det spelar ingen roll vad jag äter, finnarna kommer ändå tillbaka o tillbaka. På sommrarna som jag och min man spenderar i Athen och i sol varje dag så försvinner alla finnar också och jag känner mig vacker. Jag tror att folk med fin hy ofta glömmer hur det är att ha dålig hy, men det är hemskt och sänker självförtroendet i botten. Tyvärr.