• leksi

Tips på inredning av prinsessrum och tjejrum..??

Jag ska inreda två barnrum i vårt nya hus, tänkte göra ett "prinsessrum" för en liten tjej och ett tjejigt rum för en 5 åring. Letar på nätet efter insperation, någon som har tips el bilder?? Vi har anlitat en målare som börjar måla nästa vecka. Just nu är jag inne på ljus gammelrosa med ceris fondvägg med guldprinsesskronor målat på i bebisens rum. Stora tjejen får samma färg men hur gör man det lite roligt..

Jag har idétorka just nu - målaren ska börja måla nästa vecka...

• Svar på tråden Tips på inredning av prinsessrum och tjejrum..??
  • Julie

Oj, vi hade ungefär samma tanke samtidigt....skrev ungefär samma fråga som du för en liten stund sedan.

• Änglatuss

kolla in www.jotex.se
    gå in på gardiner/metervara

sidan 4:a
    Madde & Sabina
    där har du ett prinsessrum

• S A

Min 5 årings rum ser ut så här: Vita väggar, röd fondvägg, på en av de vita väggarna; wallies i form av älvor. Skrivbord: vit jordnötsförmad skiva , rosa metallben , vit snurrstol, rosa papperskorg -allt det från Ikea. På väggen framför skrivbordet en hylla i vitmetall med krokar (igentligen till köket) från Ellos, på krokarna hänger saxar. Två korgar står på skrivbordet. En röd chillenmatta på golvet. En bokhylla (Henriksvik-tycker den är lite prinssesig) och mycket prydnadssaker från Sia på. Fjärilar från Indiska på väggen samt rosa klocka från Ikea. Vit trähängare från Indiska med tex POP väska, rosa gympapåse. Låg Henriksvik med korgar för leksaker. För tillfälligt en växa säng som ska bytas ut till en 90 säng med rosa sänghimmel från Indiska. Två låga korgar under sängen till mer leksaker.

• Trigger1

Jag var på EM möbler i helgen och där såg jag ett märke som heter SIA. De har jättesöta detaljer med rosa och prinsessor. Ett tips, för det är oftast de små sakerna som gör det.

Små stolar, litet bord och soffa.
    Lådor
    små detaljer med prinsessor, osv...

• leksi

Tack för tipsen! SIA, är det alltså ett märke från EuropaMöbler?? Har aldrig hört om det.. Några fler som har idéer?

• Cece2

Sia- brukar finnas på de flesta inredningsbutiker eller presentaffärer de har jättemycket fint) Kolla in hemsidan www.sia.se

• S A

SIA är ett landskronaföretag som har återförsäljare lite här var, mkt söta och fina saker. I SIAS lokala butik i Landskrona säljs allt till halva priset. Jag jobbar i närheten av L-A, gissa om jag har handlat!

Svar på tråden Tips på inredning av prinsessrum och tjejrum..??