• kommande år

Konstiga nummer ringer

Hej!

Jag lägger denna tråd under irriterande eftrsom det verkligen inte finns någon kategori som passar.

Nu till frågan:

Under flera dagar nu har här ringt på telefonen, telefonnummer som några gånger varit samma, andra gånger andra nummer. Telefonnumret har haft ca 14 tecken med bindestreck inblandade och när det visats på displeyen först visat några tecken för att sedan på någon sekund hoppa til och komma en massa tecken.

Jag vet inte om det innehåller landsnummer då det flera gånger börjat på 0770, men det är ju inget moblnummer heller som har så långt nummer.

Det har i stort ringt hela veckan men igår ringde det två gånger och idag två gånger (hiitills). Jag har aldrig hunnit svara (tack och lov kanske) utan sett numrena efteråt.

Vad gör jag nu? Det slutar ju aldrig ringa.

Ps. Har varit med om detta en gång tidigare at det ringde från konstiga nummer i några dagar, men då var det inte från samma nummer det ringde och "mitt" nummer (det mottagande nummret) var då heller inte samma.

Tack på förhand!

/En som vil att det slutar ringa hysteriskt.

• Svar på tråden Konstiga nummer ringer
  • Umbrageous

Kan du se nummret i missade samtalslistan?

• kommande år
    kärring jävel skrev 2010-02-25 18:30:48 följande:
    Om du kan se nummret i "missade samtal" så kan du antingen söka på det på eniro eller hitta.se. Eller kolla vemringde.se, om det skulle vara en telefon försäljare.
    Umbrageous skrev 2010-02-25 18:16:47 följande:
    Kan du se nummret i missade samtalslistan?
    Ja jag kan se numret, men det är så långt att man inte ens hinner se de första sex siffrorna inna NÄSTA RAD med siffror dyker upp!

Så det är ju knappast något "vanligt" nummer...
    Det är ca 14 siffror i telefonnumret.
  • Jezamine

Svara aldrig är det enda råd jag kan ge.

Avstängd tills vidare
  • kommande år
    Jezamine skrev 2010-02-25 18:50:30 följande:
    Svara aldrig är det enda råd jag kan ge.
    Nej, jag kommer aldrig svara.
    Jag vill bara att det skall sluta nu :(
  • kärring jävel
    kommande år skrev 2010-02-25 18:48:44 följande:
    Ja jag kan se numret, men det är så långt att man inte ens hinner se de första sex siffrorna inna NÄSTA RAD med siffror dyker upp!Så det är ju knappast något "vanligt" nummer...Det är ca 14 siffror i telefonnumret.
    Du hinner inte skriva upp det när det ringer då?
  • kommande år
    kärring jävel skrev 2010-02-25 19:11:47 följande:
    Du hinner inte skriva upp det när det ringer då?
    Det har jag faktiskt ingen aning om tyvärr. Jag har aldrig hunnit ta det (skulle inte svarat utan bara kollat numret då).
    Men eftersom inte hela numret får plats i dislayen utan det istället blir två hela rader med siffror gör att jag tvivlar på om det ens går at se hela numret när det ringer.

Men just bindestreck i numret förvirrar mig också.
  • kärring jävel
    kommande år skrev 2010-02-25 19:16:55 följande:
    Det har jag faktiskt ingen aning om tyvärr. Jag har aldrig hunnit ta det (skulle inte svarat utan bara kollat numret då).Men eftersom inte hela numret får plats i dislayen utan det istället blir två hela rader med siffror gör att jag tvivlar på om det ens går at se hela numret när det ringer.Men just bindestreck i numret förvirrar mig också.
    Du har alltså en vik telefon?

Kan du ändra inställningarna så du måste öppna telefonen och trycka "grön lur" innan du svarar?
    För i så fall finns det ju en chans att du hinner skriva upp nummret och sedan kan kolla upp det på nätet.
    Hur ser det ut om du går in i missade samtal? är det två rader eller kommer bara en del av nummret upp?
  • kommande år
    kärring jävel skrev 2010-02-25 19:32:51 följande:
    Du har alltså en vik telefon? Kan du ändra inställningarna så du måste öppna telefonen och trycka "grön lur" innan du svarar? För i så fall finns det ju en chans att du hinner skriva upp nummret och sedan kan kolla upp det på nätet. Hur ser det ut om du går in i missade samtal? är det två rader eller kommer bara en del av nummret upp?
    Det är en fast telefon men en bärbar enhet.
    DEt är på den displayen som det blir som att numret "byter sida" för att det är för långt och inte får plats på en gång i displayen.

Numret innehåller även bindestreck (-) mitt i numret.
  • kärring jävel
    kommande år skrev 2010-02-25 19:44:03 följande:
    Det är en fast telefon men en bärbar enhet.DEt är på den displayen som det blir som att numret "byter sida" för att det är för långt och inte får plats på en gång i displayen.Numret innehåller även bindestreck (-) mitt i numret.
    jaha då förstår jag, Hmm krångligt detta.

Vet inte hur man kan göra i så fall.

Fortsätt att inte svara när det ringer och hoppas på att de slutar ringa tillslut.
    Det är nog enda tipser jag kan ge dig i så fall.
  • kommande år
    kärring jävel skrev 2010-02-25 19:52:43 följande:
    jaha då förstår jag, Hmm krångligt detta. Vet inte hur man kan göra i så fall. Fortsätt att inte svara när det ringer och hoppas på att de slutar ringa tillslut. Det är nog enda tipser jag kan ge dig i så fall.
    Ja, jag hoppas varje dag att det slutar att ringa och skam den som ger sig.
  • kärring jävel
    kommande år skrev 2010-02-25 19:56:23 följande:
    Ja, jag hoppas varje dag att det slutar att ringa och skam den som ger sig.
    Hemma hos mina föräldrar så ringde canal digital typ varje dag under flera veckor, men som du sa skam den som ger sig tillslut tröttnade de och slutade ringa.
  • kommande år
    kärring jävel skrev 2010-02-25 20:26:21 följande:
    Hemma hos mina föräldrar så ringde canal digital typ varje dag under flera veckor, men som du sa skam den som ger sig tillslut tröttnade de och slutade ringa.
    Så länge det inte är någon typ av uppringninsstation som står utomlands någonstans.
    Jag har varit med om detta tidigare, dock ej på detta nummer.

Men hoppas allt lägger av.

Tacksam för vidare idéer eller kunskaper av vad man kan göra.
Svar på tråden Konstiga nummer ringer