• gookie

Semestra med hund och barn

Någon som vet om det finns någon sida där det tipsas om olika alternativ där man kan ta med sig hund på barnsemester? Jag vet att man får det på Astrid Lindgrens värld men vill ha massor av mer tips:)

• Svar på tråden Semestra med hund och barn
  • hundpuss

De flesta hotellen tillåter ju hundar nu. Men det beror ju helt på vad ni vill göra, hur ni vill bo (husvagn/stuga/hotell) etc.

• ModestyB

Vi var på Furuvik o somras och där får man tom. ta med hunden in, så länge den uppför sig och är kopplad hela tiden=)

• gookie
    hundpuss skrev 2010-02-25 18:48:05 följande:
    De flesta hotellen tillåter ju hundar nu. Men det beror ju helt på vad ni vill göra, hur ni vill bo (husvagn/stuga/hotell) etc.
    Jag syftar på aktiviteter typ tivoli, parker mm. Ja ni vet sommarland ect men i Skara får man ju inte ha med hund
  • gookie
    ModestyB skrev 2010-02-25 19:16:18 följande:
    Vi var på Furuvik o somras och där får man tom. ta med hunden in, så länge den uppför sig och är kopplad hela tiden=)
    Vad har dom i Furuvik?
  • ModestyB
    gookie skrev 2010-02-25 19:57:00 följande:
    Vad har dom i Furuvik?
    Liten nöjespark, Zoo mm. Finns säkert en hemsida=)
  • hmcc

Jag har tänkt på det där.

Ta Liseberg tex där hundar inte får följa med (vilket är fullt förstårligt) där har det dött hundar i bilar utanför för att folk är så förb#" korkade och ska ha med dom ändå.

Det borde finnas nåt typ av hunddagis utanför för dom som semestrar i Gbg och vill gå på Liseberg.

• Fruochmamma
    hmcc skrev 2010-02-26 07:08:39 följande:
    Jag har tänkt på det där.Ta Liseberg tex där hundar inte får följa med (vilket är fullt förstårligt) där har det dött hundar i bilar utanför för att folk är så förb#" korkade och ska ha med dom ändå.Det borde finnas nåt typ av hunddagis utanför för dom som semestrar i Gbg och vill gå på Liseberg.
    Liseberg brukade rekomendera ett hunddagis på sin hemsida.
    ღ♥ Ludvig + Larsa + mamma + Carl ♥ღ
  • hmcc
    Fruochmamma skrev 2010-02-26 09:12:45 följande:
    Liseberg brukade rekomendera ett hunddagis på sin hemsida.
    ...fast det skulle ligga på parkeringen, det hade förenklat något.
  • Joico

Leksand sommarland har stora hundburar utanför sin Entré (i skuggan). Ett tips är att köpa en kyl-dyna, det är bra att ha överallt

Svar på tråden Semestra med hund och barn