• Fröken Blå

Tips på mammashorts?

HAr nu kollat lite i affärerna efter mammakläder och hittat några olika byxalternativ, men inget shortsalternativ...

Har ni några tips på bra (och prisvärda) shorts till en mammamage???

Tack på förhand!

• Svar på tråden Tips på mammashorts?
  • ByggareBob

Jag köpte skitsnygga vita piratbyxor på HM, jättesköna! Köpte också svarta byxor som sluta strax under knäna åxå jättesköna. De var inte så dyra, 149 och 198 kr.

• Ulricalu

Hejsan!
    Jag har inte heller lyckats hitta några som helst slags shorts/cyckelbyxor/highwaterbyxor etc. Lång byxor och långärmade tröjor finns det gott om, så tydligen skall man inte vara gravid på sommaren.......

• Bea78

Lindex har bra kläder. Jag hittade ett par vita piratbyxor där, jättesköna! På Po.P hittade jag åxo ett par liknande kortbrallor, men dom rekomenderar jag INTE. Väldigt låg i midjan o alldeles för hård resår.

/Bea

• Huddinge

Hej
    Jag köpte idag ett par svarta piratbyxor som går precis nedanför knäna , jätte sköna och snygga finns på H&M för 198:- finns även i vit.

• Champagne

Bea78, håller med dig om shortsen hos PoP... förskräckliga!!

Nu vet jag inte var ni andra bor, men jag kan rekommendera en affär i Malmö som bara har mammakläder (och kläder för amning). "Mission of Motherhood". De hade så underbara mammakläder... visserligen saftigt dyra, men ack så snygga och sköna. De hade 3 par bra shorts att välja mellan.

• Snutten

Hej!

Letad också utan att hitta några. Tillslut köpte jag ett par linnebyxor på lindex som jag klippte av och fållade. Supermjuka i midjan.

• Fru Längtan

Jag har köpt ett par shorts på HM. Beiga i stretchigt material för 198kr. Jättesköna.

• johanna21

har oxå köpt dom piratbyxorna på HM så underbart skäna byxer måste jag säga!!!

• nilam

Och jag som tänkte rekomendera shortsen på POP. Jag älskar dem. Jag har inte så stor mage än och köpte i strl 42 och de sitter som gjutna. Använder dem jämt. Annars är det inte mycket shorts som finns. Köpte på HM förra gången ett par shorts från HM som var utgående modell redan i april, de är underbara. Fattar inte varför HMs alla shorts är så korta. Jag vill inte visa hela rumpan och låren just nu!
    Kram

• Joje

Köpte shorts på HM. Jätte fina men korta så ska bara ha dom hemma. Inte snyggt att visa häcken o låren när man ser ut som en val :)

Svar på tråden Tips på mammashorts?