• Vendela04

Nån som haft barn med hemorrojder

Min snart tvååriga dotter fick för några månader sen en liten svullen 'tapp' vid analöppningen och sköterskan förklarade att det var en hemorrojd, och så länge hon inte led av den så gjorde man tydligen ingenting åt detta.

Men den försvinner inte, och nu på sistone gråter hon när hon bajsar, så nu har hon alltså ont..

Jag vill gärna undvika att gå tillbaka till bvc för att kolla, eftersom dottern avskyr detta så mycket så dom inte ens får lyssna på hennes lungor utan att hon blir hysterisk, och det är ju ändå konstaterat att det är en hemorrojd, så det känns onödigt att undersöka det igen..

Så min fråga är alltså, nån som har erfarenhet av detta och vet vad man kan använda till små barn som jag kanske kan köpa direkt? Eller måste jag gå till bvc igen?

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Nån som haft barn med hemorrojder
  • varfördåför

en av mina snöner har en sådan också men den är inget problem så vi låter det vara. Jag hade inte behandlat den själv utan förklarat för barnet att vi måste åka och titta på vad det är som gör ont så att det kan bli bättre, det kommer att gå jätte bra, du är jätte ducktig osv. Sedan helt lungt tagit barnet till vc för att det är det bästa för mitt barn

Alvin, Ilon, Douglas och Junie
  • Kärleksknop

Till ett så litet barn tycker jag inte att du ska experimentera med läkemedel själv. Ta kontakt med vårdcentralen om du inte är nöjd med BVC.

Good girls close their eyes, bad girls gets a blindfold.
  • gammeltacka

Det är viktigt att hon inte blir förstoppad nu för när hon krystar gör det ont plus att det hela kan förvärras. Kiwifrukter är toppen för att förebygga förstoppning/trög mage.

Svar på tråden Nån som haft barn med hemorrojder