• Anonym (faan)

Har gått upp 2 kilo, vill bara gråta... är i vecka 14

Jag är i vecka 14 och har redan gått upp 2 kilo, jag vill bara gråta.. jag är medveten om att jag kommer gå upp i vikt, men inte så här mycket redan:( Jag tränar och äter sunt, bantar inte..!!!

Hur mycket hade ni gått upp i samma vecka??? Det här känns lite väl mycket redan... jag menar, pyret väger ju inget..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-26 10:13
    jag skrev inlägget lite snabbt igår, ska tillägga några saker.

Under min första graviditet gick jag upp 30 kg, 12 kg fick jag kämpa för i över 1 år. Och nu är jag rädd att gå upp 30 igen, det är bara det det handlar om. Kan gärna gå upp 15 eller nått, då vet jag jag slipper kämpa på samma vis.

Så det är min oro. Sen får ni säga va ni vill. Det är så jag känner.

• Svar på tråden Har gått upp 2 kilo, vill bara gråta... är i vecka 14
  • Anonym

Det är väl ganska normalt! jag gick upp typ 5 kg på den tiden. man  samlar ju på sig mera vätska.

• Anonym (faan)
    Anonym skrev 2010-02-25 20:28:39 följande:
    Det är väl ganska normalt! jag gick upp typ 5 kg på den tiden. man  samlar ju på sig mera vätska.
    Är det? Jag läste någonstans att man knappt går upp något den första trisemestern, om man inte äter upp sig dvs.
  • Anonym (fia)

Lägg av, ät o må bra!! Jag gick upp 20 kg totalt!!! gick ner allt sen :))

• LisaLo

Äter du sunt och mår bra tycker jag inte att du ska oroa dej... det r bra att vara medveten, men ärligt talat, du är gravid. Du ska gå upp i vikt och det kommer att bli många fler kilon innan bebisen poppar ut.... Och du vill väl inte ha en undernärd bebis bara för att du e nojjig över din vikt?
    Så fortsätt vara hälsosam och låt kilona komma som dom vill.... Du bör gå upp minst 12,5 kg.... Du får en ökad blodmängd i kroppen, mer vatten, livmodern växer, bebisen etc etc!
    Grattis till bebisen och lycka till!!

• Anonym

man ska bara tro hälften av allt som står överallt, huvudsaken är att du mår bra. jag gick upp 15 kg totalt!

• Winterfresh

Är i v.27 och sammanlagt gått upp 7 kg hittills. Förra graviditeten i samma vecka hade jag gått upp 20 kg.
    Försök att ej tänka på vad du väger, äter du sund och tränar så ska du se att det går bra. Så länge bebis mår bra så ska du inte göra någonting alls. Är så olika, vissa går upp massor i början andra går upp massor mot slutet...
    Sluta tänk på vad du väger. Du är GRAVID! :)

• Denise87

men du har mer blod i kroppen o så, ja har gått upp 7 kilo i vecka 26 och det här är mitt andra barn så ja vet att det blir mest sista veckorna.. Men sen så lägger man ju på  sig utav en anledning och blir oftast av med allt ganska snabbt efter förlossningen. Förra graviditeten gick ja upp 25 kilo och de försvann snabbt. E man smal från början brukar man gå upp mer och vissa samlar ju på sig mer vätska och de e inget man kan göra så mycket åt. Ja vet hur de känns, hade ett helvete vid min förra graviditet och mådde illa av att stå på vågen iaf innan magen kom. Meen Det går över!! Försök o inte bry dig så mycket, ja kan ångra de idag att ja brydde mig så mycket!

• patti87

2 kg? inget och oroa sig för! du oommer självklart att gå upp några kg till men det hör till när man är gravid :)

jag gick upp 13 kg och allt och lite till har försvunnit.

• Anonym

jag gick upp totalt 19 kg och i v 15 hade jag redan gått upp 5 kg. men jag lovar dig hur mycket du går upp så är det värt allt!!!! du kommer få det finaste du nånsin har sett!!!

• Anonym (faan)
    Anonym (fia) skrev 2010-02-25 20:31:43 följande:
    Lägg av, ät o må bra!! Jag gick upp 20 kg totalt!!! gick ner allt sen :))
    Jag gick upp 30 med första, och jag gick inte ner allt sen. Det fick jag kämpa LÄNGE för.
Svar på tråden Har gått upp 2 kilo, vill bara gråta... är i vecka 14