• luzorsus

Torr hud-----tips på BRA prisvärd hudkräm mottages gärna

Är huuuur torr om helst...i ansiktet mest,men har fått en del torra fläckar på kroppen. Någon där ute med tips på bra kräm till ansikte och kropp?
    Har provat A-creme....funkade inte alls på mig.Köpte Locobase Repair för nån dag sen på apoteket....får se om den hjälper..

• Svar på tråden Torr hud-----tips på BRA prisvärd hudkräm mottages gärna
  • MissLillan

eucerin finns att köpa på apoteket som lotion, dusch olja funkade för mig!

• scrapparlotta

Åh, ska se om du får några bra tips....jag är åxå en sån där "torris" Är megatorr i ansiktet och på benen mest....benen kan klia så jag blir tokig ibland bara för detta....Så jag hoppas du får bra tips här som jag kan norpa åxå

• luzorsus
    scrapparlotta skrev 2010-02-25 22:00:46 följande:
    Åh, ska se om du får några bra tips....jag är åxå en sån där "torris" Är megatorr i ansiktet och på benen mest....benen kan klia så jag blir tokig ibland bara för detta....Så jag hoppas du får bra tips här som jag kan norpa åxå
    Hoppas jag också
  • 2rarabarn

Använder Repair, tycker dock att det tar lång tid för den att torka in. Trots torr hud.
    Helosan funkar också. Blir inte glansigt när man använder den i ansiktet.

Vår kärleks varsamhet är det vackraste jag vet
  • luzorsus
    2rarabarn skrev 2010-02-25 22:03:48 följande:
    Använder Repair, tycker dock att det tar lång tid för den att torka in. Trots torr hud. Helosan funkar också. Blir inte glansigt när man använder den i ansiktet.
    Ja Repair känns ej så fräsch att smörja sig med på morgonen då man ska iväg och jobba....passar bättre på kvällen.
  • Sefyria

Repair kan jag rekommendera då den har varit suverän på mina barns torra kinder denna vinter, och på mina torra knäpartier. Sandpapperskänslan försvann faktiskt redan efter två dagar. Så Repair kan jag göra tummen upp för.

♥ Sebastian 060409 ♥ Sabina 080103 ♥
  • Pruttiluskan

Jag använder babyolja istället för tvål & tvättar mig med! =) Jag håller mig mjuk!

...får bort bla vattenfast maskara, målarfärg med det!

• skanka

Inte så prisvärda kanske men miniderm från apoteket 220 kr ungefär
    Body shoås body butter mango 250 kr tror jag

Jag har extremtorr hud (psoriasis), så jag har fått en massa feta cortizonkrämer från läkare, brukar även passa på att få miniderm på recept för då går den på högkostnadskortet,

• Strix

Dermalogica i ansiktet, apolivas fetaste hudkräm på kroppen. Om det inte hjälper - CCS fotvårdssalva.

Tycker tyvärr att Repair endast hjälper för stunden. Den är för fet och når aldrig djupet.

• Feurda

Jag har vart torr hela mitt liv, spec under hösten/vintern. Har fått massor av salvor utskrivet, har också torra fläckar på hela ryggen. Gick aldrig bort.

Efter jag började använda miniderm kutal emuls har jag sluppit det torra, den är underbar

♥ (¯`°?.¸ ♥ Hannes 081122 feurdas.blogg.se ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden Torr hud-----tips på BRA prisvärd hudkräm mottages gärna