• Anonym

Har såm konstig huvudvärk mitt på huvudet...

Hjälp...blir så orlig nu...har haft så ont i huvudet i 5  dagar nu, är inte förkyld eller känner mig sjuk på annat vis...

Blir orolig då min huvudvärk sitter så konstigt mitt på huvudet liksom...lite bak mot nacken med och lite i tinningarna...

Jätte ont så jag får ta värktabletter.

Har det ganska stressigt omkring mig nu...men kan det vara spänningshuvudvärk när det sitter så här konstigt?...det spänner och nästan hettar eller bränner på någotvis...mitt på huvudet.

Usch...blir så orolig då jag läst på nätet då jag sökte på huvudvärk...att de tkan vara allvarliga saker...

Vill bara veta om någon här vet hur spänningshuvudvärk sitter och hur det känns...

Märkte att jag fick mer ont då min dotter slog mig lite på huvudet...men inte något hårt slag...mår inte illa eller är yr eller så...bara värk...som håller i sig...men är borta då jag precis vaknat på morgonen och är utvilad...

Jätte tacksam för svar...

• Svar på tråden Har såm konstig huvudvärk mitt på huvudet...
  • Anonym

*puffar lite*

• Jezamine

Har du högt blodtryck?

Avstängd tills vidare
  • Anonym (neuro)

Hur gamal är du och har ni neurologiska sjukdomar i släkten?

• Anonym
    Jezamine skrev 2010-02-26 10:29:16 följande:
    Har du högt blodtryck?
    Jag vet inte om jag har högt blodtryck, hade det när ja gväntade barn för några år sedan...men nu vet jag inte...
    Anonym (neuro) skrev 2010-02-26 10:36:41 följande:
    Hur gamal är du och har ni neurologiska sjukdomar i släkten?
    Jag är 40+ och vi har vad jag vet inte några neurologiska sjukdomar i släkten...

Tack för era svar till mig...
  • ambrosia1

Hej! Låter som min hemska huvudvärk, fick svar på vårdcentralen i torsdags, alldeles på tok för högt blodtryck....och troligtvis har jag gått med det en tid. Startade när jag väntade första barnet......slutade med medicin ett tag efter att hon var född (10 år sedan). Är också 40 år.

Kolla upp det!

• Anonym
    ambrosia1 skrev 2010-03-01 14:51:20 följande:
    Hej! Låter som min hemska huvudvärk, fick svar på vårdcentralen i torsdags, alldeles på tok för högt blodtryck....och troligtvis har jag gått med det en tid. Startade när jag väntade första barnet......slutade med medicin ett tag efter att hon var född (10 år sedan). Är också 40 år.Kolla upp det!
    Tack  så jätte mycket  för ditt svar...bästa att kolla upp blodtrycket...

Får ringa vårdcentralen i morgon. ..
  • Anonym
    ambrosia1 skrev 2010-03-03 20:32:55 följande:
    Hur har det gått nu då? Fick du komma och kolla blodtrycket?kram
    Tack snälla för din omtanke och för kramen...

Har inte kommit iväg än...det känns lite bättre nu har lite ont i huvudet fortfarande...men inte samma tryck eller hur jag ska beskriva...känns mer i tinningarna nu...har också blivit förkyld nu...

Men ska gå och kolla ändå...för säkerhetskull...men känner mig ändå bättre nu så jag kanske kan vänta lite tills jag blivit frisk för att se om huvudvärken försvinner helt då om jag har tur.... men känner att jag vill kolla upp blodtryck och sånt för säkerhetskull.
  • andeta

Jag var till HC alldels iförrgår för samma sak!

Jag har dock haft det återkommande i perioder och värktabletter hjälper inte... Jag får ont på vänster sida i huvudet typ... alltid lika varje gång.. trodde det var tumör..

Det är migrän jag har tack och lov. Se till att åka direkt till en doktor och säger han/hon något med åk och hem o vila med alvedon eller så skrik rätt ut att du vill ha en magnetröntgen.

• Bakeapple

Det låter ju iofs som spänningshuvudvärk utifrån det du beskriver. Man brukar säga att det känns lite som att man har en för trång mössa på sig, dvs man får det där trycket över hela huvudet. Klart att det kan vara bra att kolla blodtrycket, men jag skulle inte tro att du behöver oroa dig. Om du har problem med spänningshuvudvärk under lång tid kan du bli hjälpt av en sjukgymnast med avslappningsövningar och akupunktur.

• Anonym

Gå och se till att du blir undersökt om huvudvärken inte släpper! Spänningshuvudvärk låter som den troligaste orsaken, men det kan ju bero på nåt allvarligt, som hjärntumör till exempel... eller hjärnblödning.

• ambrosia1

Okej. Men som du säger, kolla upp det för säkerhets skull! Här hos oss går man till distriktsköterskan, via vårdcentralen, på en viss tid. Är jättesmidigt.

Lycka till!

Svar på tråden Har såm konstig huvudvärk mitt på huvudet...