• kramgo

Hjälp mig! BH-storlek???!

Hej, jag tänkte beställa en bikin från USA, jag har storlek 75C i bh storlek. Men när jag skulle bestämma size så fanns det att välja mellan:
    32A, 32B, 34A, 34B, 34C, 34D, 36A, 36B, 36C, 36D, 38C och 38D

Vilken av desssa storlekar motsvarar ett EU storlek 75C?

Endast seriösa svar, tack!

• Svar på tråden Hjälp mig! BH-storlek???!
  • Pruttiluskan

När du köper tex tröjor så finns ju de storlekarna...vilken har du då?
    34, 36, 38...?

• kramgo

Jag har 36/38. Brukar oftast använda 38 el M.

• Pruttiluskan

Ta vilken du brukar ha bara... 36 eller 38! =)

kramgo skrev 2010-02-26 01:29:42 följande:
    Jag har 36/38. Brukar oftast använda 38 el M.
  • Pruttiluskan

Annars går du in i en affär där de säljer bh & frågar...kanske de har bikini som du kan testa som är liknande? =)

• kramgo

Mm, men du vet hur man kan bli ibland... har gjort en beställning nu, men ska bara fylla i bh storleken innan jag skickar iväg det. Är för ivvrig för att vänta =P Jag tar nog en 38 C? Hm... kanske ska göra som du sa... får nog ringa nån affär imorgon och fråga om storlekarna.... Det är ju inte kul om det bli fel storlek. Tack för din hjälp =)

• dotty

nej nej nej, de amerikanska bh-storlekarna har ingenting med våra europeiska storlekar att göra!

• kramgo

Jag ska ska ringa nån klädbutik och fråga, dom brode ju veta hur man räknar =)
    Eller vet du det?!

• dotty
    kramgo skrev 2010-02-26 02:02:41 följande:
    Jag ska ska ringa nån klädbutik och fråga, dom brode ju veta hur man räknar =) Eller vet du det?!
    som sagt så är det nog 34C du ska ha :).
  • kramgo

A det verkar så =D Tack snälla för tipset... Nu skickar jag iväg min order och kan somna gott och veta att den är på väg =D Fyllde i storlek 34C

Tack åter igen =) Och sov så gott ;)

• dotty

bra bra :). sen kan ju bhar variera i storlek, men det är ju bäst att testa med den man brukar ha.

god natt!

• hallencreutz89

det är väl inches har jag bör mig. 75 b är 36 b tror jag iafså du borde ha 36 c

Svar på tråden Hjälp mig! BH-storlek???!