• omega

Majskrokar - sätter era barn i halsen?

Jag är så orolig för de här majskrokarna (som min dotter älskar). Hon är 10 månader med gillar inte mat något vidare än, så jag ger henne allt möjligt och sånt hon gillar att äta på vill jag såklart ge henne för att hon ska vänja sig vid smaker och konsistenser. Men majskrokarna sätter hon i halsen, eller så är det bara kräkreflexen som sätter in... Sätter era barn dessa i halsen?

• Svar på tråden Majskrokar - sätter era barn i halsen?
  • Viicii

Min dotter är nu 6 månader och har fått äta de ibland i ungefär 1 månad och har aldrig satt i halsen. Men det är väl säkert olika!

• Raow

Ibland trycker hon in dem för långt men då åker de snabbt ut igen. Då hon tuggar av bitar sätter hon inte i halsen.

• BabyJia

Dem smälter ju så snabbt, så dottern gjorde aldrig de för hon sög på dem.

Nu e hon drygt 7,5 mån å får smörgåsrån sen nåra dar tillbaka, för hennes två första tänder har kommit upp en bit så jag tänkte att de klarar hon nog av nu. De har gått jättebra, hon suger även på rånet så de blir mjukt tills hon kan tugga å svälja de. Sen e de nog gött mot kliandet.
  • LsH

Vi började med majskrokar när sonen var 6 månader, och han sätter dom i halsen ibland. Nu är han 10 månader och gör det inte lika ofta. Han äter för snabbt och ger man honom en hel krok så trycker han gärna in hela på en gång och de är då han sätter dem i halsen. Funkar mycket bättre om man ger honom små bitar.

Svar på tråden Majskrokar - sätter era barn i halsen?