• Lovely L

ICA:s blöjor - värt att prova eller?

Hej!

Vi har kört med pampers och libero till sonen men jag undrar om det är någon som köper ICA:s egna blöjor och vad ni tycker om dem...

//L

• Svar på tråden ICA:s blöjor - värt att prova eller?
  • 071001

Vi har kört rätt mycket med Icas egna och de funkar bra. Dock är de inte alltid billigare än Libero har jag märkt. Kan tipsa om att även Lidl´s blöjor har funkat utmärkt.

• Lovely L

OK, tack! Kanske ska prova både ICA och Lidl då... coop har fått bra betyg också har jag hört...

• Kiira

tycker icas liknar libero  o coops liknar pampers.  vi kör bara med ica =) liberon läcker för stora flickan men ica håller tätt

• chobokid

Det är inget fel på Icas blöjor, de är dessutom mycket mycket billigare.

• Lovely L

Nu har jag köpt dem och jag måste faktiskt säga att det absolut inte är sämre varken Libero eller Pampers. Bra!

• Limefrukt

Vi har haft libero hela tiden (är nu uppe i stl 4), men blev tipsade om icas. De verkar vara precis lika dana. Ser lika ut och känns lika. Håller lika tätt också. På kvantum här kostar de 79 kr för stort pkt, medan liberos kostar 109 kr. Stor skillnad alltså... Kan nämna att coop här tar 125 kr för liberos.

*~*~* huuuuul! *~*~*
  • Lovely L
    Limefrukt skrev 2010-02-28 22:39:15 följande:
    Vi har haft libero hela tiden (är nu uppe i stl 4), men blev tipsade om icas. De verkar vara precis lika dana. Ser lika ut och känns lika. Håller lika tätt också. På kvantum här kostar de 79 kr för stort pkt, medan liberos kostar 109 kr. Stor skillnad alltså... Kan nämna att coop här tar 125 kr för liberos.
    Ja, jag tycker också att de verkar väldigt lika...och det är ju toppen om man kan spara in lite pengar och köpa ICA:s istället! Många bäckar små....
  • Little Ms Chatterbox

Vi har haft Libero länge, mest för sonen fick utslag som kunde kopplas till Pampers blöjor. Nu har han inte haft de utslagen sen vi slutade med mjölk till honom så vi vet inte med säkerhet varför han hade det. Men iaf. han är väldigt lös i magen även efter vi slutat med mjölkprodukter och ICAs blöjor kan läcka något mer. Det är mest upp på ryggen i så fall. Men hans tvillingsyster som oftas är hårdare i magen har det aldrig varit några problem med ICAs blöjor.
    Fast hon kan kissa kopiösa mängder på morgonen och då har det hänt att det har läckt ut ur blöjan. Inte att den inte har hunnit suga upp det utan att det har klämts ut när hon har satt sig ner. Det kan ju bero på att den faktiskt har blivit alldeles full.
    Jag skulle nog ha fortsatt med Libero av ren vana om det inte varit så att min lokala ICAhandlare inte har Libero hemma i den storleken som vi använder just nu.
    Jag betalar 89 kr för ICAs och 99 kr Libero. Tror inte han har Pampers.

Svar på tråden ICA:s blöjor - värt att prova eller?