• ciikeEy

sotade ögon!

hellu.

Jag har försökt få till sotade ögon ett bra tag nu, hur bör man gå till väga?
    det blir inte alls som jag vill ha det, hemskt irreterande  haha.

det ska inte se halloween aktigt ut, haha.
    :)

GodDamnIt
  • Svar på tråden sotade ögon!
  • BlommyNess12

På vilket sätt får du inte till det som du vill ha det?

Förslag: måla tjockt med kajal, både över och under ögat, Sedan lägger du svart ögonskugga längst in och "suddar ut" det.

• ciikeEy
    BlommyNess12 skrev 2010-02-26 12:09:47 följande:
    På vilket sätt får du inte till det som du vill ha det? Förslag: måla tjockt med kajal, både över och under ögat, Sedan lägger du svart ögonskugga längst in och "suddar ut" det.
    det blir liksom kladdigt och för halloween aktigt :O kanske jag lär sudda mer?

tack för tipset :)
    GodDamnIt
  • BlommyNess12
    ciikeEy skrev 2010-02-26 12:12:50 följande:
    det blir liksom kladdigt och för halloween aktigt :O kanske jag lär sudda mer? tack för tipset :)
    Jag tror du använder för mycket smink om det blir kladdigt. Prova dra tunna linjer med kajalen och sedan borsta ut den svarta ögonskuggan. Lägg ögonskuggan på ovansidan av ögonlocker där du la kajalen och borsta ut.

På undersidan brukar det funka med att använda en trubbig kajal och bara borsta lite lätt med den mot ögonfransarna.
  • ciikeEy
    BlommyNess12 skrev 2010-02-26 12:15:10 följande:
    Jag tror du använder för mycket smink om det blir kladdigt. Prova dra tunna linjer med kajalen och sedan borsta ut den svarta ögonskuggan. Lägg ögonskuggan på ovansidan av ögonlocker där du la kajalen och borsta ut. På undersidan brukar det funka med att använda en trubbig kajal och bara borsta lite lätt med den mot ögonfransarna.
     aa okej :) ska prova med det, får sätta igång med det snart, så att jag har tid att ta bort det om jag gör fel igen ;D haha

tack så mycket för tipset :)
    GodDamnIt
  • Trill

Jag använder en mörkgrå ögonskugga som jag suddar ut, samt en svart kajal.
    Det blir inte lika halloweenaktigt och det ser för ögat ut som om det är svartsotat ändå

• Jane Roe
    Titrania skrev 2010-02-26 15:37:22 följande:
    Tycker att denna tjejen gör extremt bra tutorials! www.youtube.com/profile?user=xxsgtigressxx#p/u/24/zoOpRlYYrA0 Annars är det bara att söka på Smoky eyes tutorial på youtube...
    Jag gör precis som henne också..Brukar bara använda fingrarna, så det går på max en minut ! :D
    ¤- Kärlek är Perser -¤
  • psychocandy

Den här tjejen är otroligt duktig, jag hade också svårt att få till det i början men lärde mig med hjälp av hennes Kim Kardashian-tutorial.

Det är jättekul att följa tutorials och testa olika varianter.

Svar på tråden sotade ögon!