• mammasgullar

ögonläkaren igår, fortfarande jätte stora pupiller !!

Igår var vi på ögonkontroll med sonen, då han fick droppar som vidgar pupillerna, det är inget ovanligt han har fått såna förut då han har opererats för ROP då han var mindre.

Men dropparna fick han igår morse, runt halv 9 tiden och nu är pupillerna fortfarande stora, jag försökte ringa till ögonmottagningen men de hade inte telefontid längre, jag försöker få tag i min mamma då hon jobbar på sjukhus, fast tror inte hon vet något om ögondropparna men det är ju värt ett försök.

Så nu undrar jag om någon annan här vet hur länge pupillerna är stora och om det är någon fara.

Jag kan inte komma ihåg att pupillerna varit så stora 1 dygn efter tidigare, därför jag är lite orolig/fundersam.

VÄLDIGT Tacksam för svar.

• Svar på tråden ögonläkaren igår, fortfarande jätte stora pupiller !!
  • Linda 23

Min dotter brukar ha stora pupiller dagen efter också.

♥Tindra -03 Elias -06 Emma -07 BF 27/7-10♥
  • mammasgullar
    Linda 23 skrev 2010-02-26 14:28:50 följande:
    Min dotter brukar ha stora pupiller dagen efter också.
    Brukar hon då ha hela dagen eller brukar pupillerna bli mindre efter ett par timmar?

Sonens ögon reagerar inte ens på lampor som tänds å släcks, dock verkar han inte ha problem att se eller ha ont i ögonen, eller irriterat vid ljust .
  • Linda 23

De blir mindre succesivt. Tindra klagar inte heller på att hon är ljusskygg eller så dagen efter.

♥Tindra -03 Elias -06 Emma -07 BF 27/7-10♥
  • mammasgullar
    Linda 23 skrev 2010-02-26 14:36:16 följande:
    De blir mindre succesivt. Tindra klagar inte heller på att hon är ljusskygg eller så dagen efter.
    Okej
    Tack så mycket.
Svar på tråden ögonläkaren igår, fortfarande jätte stora pupiller !!