• Italy

Blå runt naveln

Jag har varit öm mitt på magen i flera dagar och idag upptäckte jag att jag har som ett stort blåmärke runt hela naveln, någon som varit med om detsamma eller vet vad det kan bero på? Min lillasyster tror att jag har en karatekid i magen, men jag har svårt att tro att det är orsaken... =)

Är i vecka 36+6
    BF 26 mars
  • Svar på tråden Blå runt naveln
  • Fiyali

Sök här på familje liv efter tråden Öm i ett band över magen :) Vi dsiskuterade det där nyligen

...ibland räcker det inte med att man gör sitt bästa, ibland måste man göra det som krävs...
  • Italy

Okej, jag skriver en red där och ser om jag kan få ett bra svar där istället, väldigt nyfiken på teorier på varför detta uppkommit!

• Toppen9

Jag fick ett mindre "blåmärke" runt naveln och det är numera en bristning :-/

• Italy

Ah, va trist! Det är ju inget man önskar sig direkt...

• EJT

Vet inte om det är samma som jag har men jag har definitivt ett mörkare parti runt naveln. Kanske så brett också. Ser ut som ett mörkare blåmärke. Har fått det mer och mer ju mer magen växt och naveln "dragits ut" och blivit slät och t.o.m. ploppat ut :)

• EJT

Ska kanske tillägga att jag också varit öm i området tidigare när det var nytt, nu känner jag ingenting men det kanske är för att jag blivit van eller för att kroppen anpassat sig :)

• Svana

Jag har också så. Men jag tror det är en bristning, alternativt att huden är mycket tunnare där. Den känns tunnare tycker jag.

Svar på tråden Blå runt naveln