• Anonym (Sara)

Killar, ska vi tjejer ta initiativ eller är det avtändande?

Ska man som tjej ta initiativ eller är det upp till killen?

Kankse inte bara på krogen i form av att man vill strula runt lite, utan till en flört också.

Nyss träffade jag på en kille som jag har flörtat lite med så fort vi ses. Han visar också intresse och nu stod vi och pratade ett bra tag och han frågade verkligen om jag ska ut imorrn och så. Sedan vart han tvungen att springa iväg. Har hans nr och han har mitt och nu är jag så sugen att höra av mig till honom. Men ska jag låta honom sköta jagandet? Om han är intresserad hör han väl av sig, eller?

Sedan ute på krogen också allmänt. Om en tjej ser en snygging ska hon ragga upp honom då, eller vänta tills han tar första steget?

• Svar på tråden Killar, ska vi tjejer ta initiativ eller är det avtändande?
  • rlevitte

Traditionen säger ju att männen ska ta initiativet, och en del män blir skrämda av kvinnor som tar intitiativet...  själv tycker jag det är rejält tråkigt, och faktiskt smått avtändande med alla dessa förväntningar baserade på kön.  Om du känner för att ta ett initiativ, gör då det!  Om den du riktar initiativet till blir skrämd av det kanske det inte är meningen att ni ska ha något?  Eller om du vill vänta på någon annans initiativ, gör då det, men gör det för att det är det du vill, inte för att du har en slida mellan benen.

Mvh,

Richard

• Anonym (Sara)

Bra skrivet!

Blir så less på alla som snackar om att om en kille inte tar initativ så är det inte intresserade. Så kan det väl visst vara! KIllar kan ju också vilja bli lite uppvaktade, eller hur
    Sedan märker man ju ganska snabbt om en kille är intresserad eller inte, och då kan man ju backa och se om de gör något move. Gör de inte det då, så är de kanske inte så intresserad.

Men det är en djungel och och ibland skulle man vilja ha en handbok som funkade på alla

• rlevitte
    Anonym (Sara) skrev 2010-02-26 18:01:18 följande:
    KIllar kan ju också vilja bli lite uppvaktade, eller hur

Ja!  (det är meningen att det ska låta rungande )

Anonym (Sara) skrev 2010-02-26 18:01:18 följande:
    Men det är en djungel och och ibland skulle man vilja ha en handbok som funkade på alla
    Jag tror att träning ger färdighet, det gäller att inte vara rädd att vara klumpig (klumpighet kan vara lite sött ibland, f.ö., bl.a. för att det är så talande )

Mvh,

Richard ( ska bli bättre på att leva som jag lär *ahem* )

• Anonym

Jag har märkt att om jag stöter på någon så drar de sig undan men om jag inte gör det så blir de jätteklängiga. Jobbigt. Nästan så att man borde börja stöta på de man inte är intresserad av och tvärtom...

• Anonym (Sara)
    Anonym skrev 2010-02-26 18:44:05 följande:
    Jag har märkt att om jag stöter på någon så drar de sig undan men om jag inte gör det så blir de jätteklängiga. Jobbigt. Nästan så att man borde börja stöta på de man inte är intresserad av och tvärtom...
    Exakt! Finns en kille som jag tycker om som är precis så. Jävligt irreterande. Så jag bryr mig aldrig om honom nu, men då kommer han fram och ska prata och hålla på.

Men jag tror nog att det ändå är lite så att man som tjej ska spela lite svårfångad om man ska få uppmärksamhet. Men ändå visa att man tycker om nån, men inte för mkt. Det är ett spel och det är jobbigt!

Är man ute på krogen och vill ha lite rajtantajtan så tror jag det är ganska okej att som tjej visa intresse. Då bryr man sig ju inte lika mkt om man inte får nån respons, då är det ju bara att gå på nästa kille

Eller vad tycker ni?
  • Tomtom

Underbart med tjejer som tar initiativ!

• figurehead

Varför ska allt vara så traditionsbundet. "Killar ska sköta jagandet"

Är du intresserad så kör på bara.

Håller med rlevittes resonemang.

• jfsebastian

Om man turas om att ta initiativet, då känner ju sig båda uppskattade och sexiga.
    Blir det bara enkeltriktat så blir det trist.
    Fy för passiva tjejer, jäkla latmaskar.

• Maryestelle01

På bara..jag hade inte haft min sambo idag om jag inte jagat efter honom..Hahah..han kom inte undan. Honom skulle jag bara ha!

• multivitaminjuice

Det där med att en kille som inte tar initiativ inte är intresserad är bara bullshit!

Det finns massor av blyga killar därute som trots brist på initiativ kan vara superintresserade men av rädsla att få nobben inte vågar lägga in en stöt.

Jag brukar roa mig med att ragga upp/hångla upp denna typen av killar om jag träffar någon som faller mig i smaken, och det är förvånande ibland hur många blyga, osäkra killar det finns därute som faktiskt ser rätt så bra ut och är trevliga osv men av någon orsak har svårt för att ragga och våga ta initiativ.

Svar på tråden Killar, ska vi tjejer ta initiativ eller är det avtändande?