Prostitution.
Stort ämne, många åsikter :)
Vad tycker ni och tänker ni kring prostitution? Tycker ni att det är fel? Borde det vara lagligt både att sälja och köpa sex? Varför har vi en tradtition att se ner på/förbjuda handel med sex?
Stort ämne, många åsikter :)
Vad tycker ni och tänker ni kring prostitution? Tycker ni att det är fel? Borde det vara lagligt både att sälja och köpa sex? Varför har vi en tradtition att se ner på/förbjuda handel med sex?
FYI: Det var inte min mening att just glasögongubben skulle hamna där. Ett klickmisstag från min sida.
Jag tycker det ska vara tillåtet att sälja och köpa sexuella tjänster.
Svårt att svara på rakt av. Grund inställningen är att vuxna människor skall få välja själva. Problemet är att alla som prostituerar sig inte "väljer" det utan tvingas till det eller känner det som enda utväg för at klaar missbruk mm. Som sagt, svårt.
Jag tycker att det självklart ska vara lagligt att ta betalt för sina tjänster oavsett om det handlar om att snickra ihop ett hus åt någon eller att ha sex.
Vad vuxna människor gör med sina egna kroppar ska samhället skita i!
Att utnyttja människor i nöd ska naturligtvis även fortsättningsvis vara olagligt inom alla yrkesgrupper.
Det bör vara olagligt att både sälja och köpa sex av den enkla anledningen att vi inte äger våra kroppar utan vi tillhör Gud och till honom skall vå föras åter närvi dör,därmed övertygad av min tro ,anser jag att den enda form av sex som skall vara accepterad och tillåten är den inom ett äktenskap mellan man o kvinna.
Det borde vara gratis. Ingen religös kvinna borde få neka en man som vill utnyttja henne. *ironi*
Det borde kanske vara som alkohol, bara staten skulle ha rätt att dela ut licencer och det skulle vara kontrollerat. Jag hoppas att det skulle minska antalet våldtäkter när det är "ok" att köpa det.