• Jämtlandstösen

hur mycket väger era fyraåringar?

Hur mycket väger era fyraåringar och till vilken längd? Min flicka är fyra år och fyra månader, 105,5 cm lång och väger 17 kilo. Funderar över om det är en låg vikt eller om hon är normalviktig i förhållande till längden. Just nu är hon inne i en period då hon äter lite sämre, och det är svårt att få henne att äta så mycket och näringsrikt som jag skulle vilja. Flera olika infektioner under vintern har satt sina spår. Någon som har något tips som kan öka matlusten?

• Svar på tråden hur mycket väger era fyraåringar?
  • skunkråtta

Hon väger 17-18 kg och fyller snart 5, hon är nog ca 110 cm lång. Hon har alltid varit lång och smal, vissa perioder rent mager men hon äter (även om hon i perioder inte äter jättemycket) och är enormt energisk och klipsk. Så länge hon inte är hängig och inte lika aktiv som jämnåriga hade jag inte oroat mig, verkar hon må bra så gör hon säkert det!

• cicci85

Min son är 4,5 år,  det va ett tag sen han mättes sist men då va han 116 cm, han väger 20-21 kg. Han äter ibland jättebra och ibland knappt nånting...

• Ullis 10

23 kg men lång, inte mullig. (121 cm)

• EmmAhh

Min bonus var precis på 5års koll. Hon var 106cm och vägde 17,6kg. Det var normalviktigt för hennes längd. Hon ligger dock under kurvan, men följer sin egen kurva.

• Pilea

Oj, vilka bjässar Min nyss fyllda 4-åring väger bara 13kg o är 1m lång, mager som en sticka.

Alve 060129 Tyra 071019
  • 82sjo

Min 4-åring, precis fyllda. Väger 12 kg och är ca 1 meter

• glasbubblan

17 kg fördelade på 112 cm. 

Be BVC om en utskrift av kurvan om du är nyfiken... (finns annars lite överallt på nätet).
  • Kickans mamma

Wincent väger 16 kg o är 98 cm  4½ år

Flicka 04, Pojke 05 och BF Maj 2010
  • Triple Trouble

gud vilka pluttar vissa verkar vara

min dotter var 108 på 4 års kollen och 17,8 kilo. En kurva över på vikt och längd. Min ena  tvååring är 98 och väger 16 pannor.

• cicci85
    Pilea skrev 2010-02-26 20:00:59 följande:
    Oj, vilka bjässar Min nyss fyllda 4-åring väger bara 13kg o är 1m lång, mager som en sticka.
    Så stor va min när han va 1 år Tänkte på det för nån dag sen, att mkin 1,5-åring är lika stor som en den 4-åringar..
Svar på tråden hur mycket väger era fyraåringar?