• Anonym (hemorojd)

Vad är bästa att använda mot hemorojder? Och lite frågor om Xyloproct...

Har i 4 års tid dragits med en hemorojd som inte stört mig förr, men som nu börjar göra ont så därför tänkte jag försöka bli av med elakingen!
    Undrar nu lite om Xyloproct, är det bästa varianten att använda mot hemorojder? Kollade på AC3 comfort, men vad jag såg så gäller det bara för analsprickor och analklåda, och det har jag inte...

Sen undrar jag om Xyloproct... Ska man använda både suppar och salva? Tar det bort själva hemorojderna? Jag har fått för mig att det bara är smärtstillande...

Vore tacksam för svar!

• Svar på tråden Vad är bästa att använda mot hemorojder? Och lite frågor om Xyloproct...
  • Anonym (*)

Jag använde endast salvan och min försvann inom en vecka. Men de säger att bästa effekten är både salva och suppar

• Anonym (klådan)

Jag får hemorojder ibland och då är det Ac3 som gäller! Det är det ENDA som hjälper!
    Använde xyloproct fram och tillbaka i många år men det hjälpte aldrig!!!

Snälla köp Ac3 istället, jag lovar att det hjälper! Man använd det 2-3 gånger per dag i minst två veckor!

Lycka till

• Anonym (aj_som_f-n)

Jag har haft det 2 ggr och använt Xyloproct salva båda gångerna. Funkat super för mig. 2 år sedan förra gången, och har inte känt något alls. Du får helt enkelt prova!

• Anonym

Xyloproct o microlax i nån vecka så är nog problemet borta sen!

• Anonym

Inte för at det är svar på din fråga men jag brukar använda xylokain salva inna jag behöver gå på toa, bara för att det dämpar den akuta smärtan ganska bra...
    ... ett alternativ tills du kommit på hur du skall bli av med elendet :)

• Anonym (hemorojd)

Tack för alla svar!

Microlax är ju laxeringsmedel och jag har inga problem med att gå på toa, så det hjälper nog inte

Funkar ac3 verkligen mot hemorojder också då? Är det både suppar och salva?

• Anonym (klådan)
    Anonym (hemorojd) skrev 2010-02-26 22:45:14 följande:
    Tack för alla svar!Microlax är ju laxeringsmedel och jag har inga problem med att gå på toa, så det hjälper nog inte Funkar ac3 verkligen mot hemorojder också då? Är det både suppar och salva?
    ja ac3 funkar!!!
    xyloproct har ALDRIG hjälpt mig!

det är som en salva man för upp med hjälp av en...grej ... (kom inte på vad det heter )
    som sagt, använd det 2-3 ggr per dag i ca 2 veckor.

http://www.apoteket.se/privatpersoner/common/sok.aspx?sq=ac3&tab=Rp&menu=St&searchType=global
  • Anonym (hemorojd)
    Anonym (klådan) skrev 2010-02-28 10:42:03 följande:
    ja ac3 funkar!!!xyloproct har ALDRIG hjälpt mig!det är som en salva man för upp med hjälp av en...grej ... (kom inte på vad det heter )som sagt, använd det 2-3 ggr per dag i ca 2 veckor.www.apoteket.se/privatpersoner/common/sok.asp...
    Tack snälla för tipset, då ska jag testa det!
  • Anonym (klådan)
    Anonym (hemorojd) skrev 2010-02-28 13:45:55 följande:
    Tack snälla för tipset, då ska jag testa det!
    Lycka till!
  • Anonym (m)

Ville också säga AC3, funkade efter att ha försökt med xyloproct i några veckor...

• Anonym

Jag fick hemorojder med första sonen och när han väl var ute är det som två "påsar" runt analöppningen. Inte trevligt. Varken ser mysigt ut eller är lätt att få rent efter toabesök.. lär oftast ta till duschen.. Det i sin tur har påvärkatvårt sexliv. Har ingen större lust att ställe mej i doggy å visa upp hela härligheten där bak, likväl som att spontansex inte fnns i min värld längre. Vill vara duschad å fräsch innan.

Fick iaf tillbas vätskan nu med barn nr 2. Bara veckor kvar med denna och efter det vill jag få bort påsarna. Vägra dock bli undersökt och tänker inte opereras.. Kan man få bort dom själv? Tar salvan bort hla "påsen" lr tar dte bara bort vätskan å det svälda? 

Svar på tråden Vad är bästa att använda mot hemorojder? Och lite frågor om Xyloproct...