• Anonym (gravid)

Vaxa magen som gravid?

Jag är gravid nu i vecka 25.
    På min mage har jag svarta mörka långa hårstrån, så nu undrar jag om det är någon fara att vaxa magen med veet warm wax när man är gravid? Står ju inget om det på förpackningen, kan barnet på något sätt ta skada? Trivs verkligen inte med raggarsträngen på min mage :(

• Svar på tråden Vaxa magen som gravid?
  • Anonym

Jag tror inte det skadar barnet, men det brukar stå något liknande att man ska vara försiktig om man är gravid pga risk för blåmärken ..

• Anonym (gravid)

Kan man vaxa på ett ljust födelsemärke?

• Killarnas morsa

Jag tror inte att det är någon fara!
    Vax är inte skadligt.

Det är ju ingenting som lixom absorberas av huden.
    Många vaxar sig regelbundet och jag tror inte att man slutar bara för att man blir gravid. Är man van vid att vaxa, så är man.

• mini75

Jag hade nog varit försiktig med det. Kan du inte ta med pincett? När du vaxa frestar du huden som redan är uttänjd och det kan resultera i bristningar vilket ju inte är så kul...
    Jobbar som hudterapeut och jag hade inte velat göra det på en gravid kund.

• Anonym

är gravid och vaxar magen har aldrig hört att det skulle vara farligt.. är väldigt rädd för bristningar men kör med havandeskapsolja.. har funkat bra en så länge, :)

• Anonym (gravid)
    mini75 skrev 2010-02-26 21:53:04 följande:
    Jag hade nog varit försiktig med det. Kan du inte ta med pincett? När du vaxa frestar du huden som redan är uttänjd och det kan resultera i bristningar vilket ju inte är så kul...Jobbar som hudterapeut och jag hade inte velat göra det på en gravid kund.
    Har gjort det ett tag, men det är så sjukt mycket hår att jag måste plocka i en evighet för att få bort det. Därför det skulle kännas bättre att vaxa, så länge det inte är någon fara
  • Anonym (emmy)

Nu vet jag ju inte hur mycker hår du har men jag brukar bleka min lilla raggarsträng. Betydligt behagligare än att vaxa :)

• Anonym (gravid)
    Anonym (emmy) skrev 2010-02-27 19:29:14 följande:
    Nu vet jag ju inte hur mycker hår du har men jag brukar bleka min lilla raggarsträng. Betydligt behagligare än att vaxa :)
    Vad bleker du med då? Kan det vara farligt för barnet?
  • Anonym (emmy)

Jag använder den här:

www.eleven.se/andrea-extra-strength-creme-bleach-for-the-body-4025.html

Köper den på Åhlens eller Kicks för 115:-

Försökte googla på blekning och graviditet men hittar inget, varken att det är farligt eller att det är ok.

Personligen så skulle jag våga göra det i alla fall. Handlar om så liten mängd och så kort tid att jag inte kan tnka mig att det är farligt. Man färgar ju håret........

Svar på tråden Vaxa magen som gravid?