• Anonym (tom)

Min kärlek har blivit hat pga hans depression

Ja min kärlek har förbytts i hat, ilska och äckel i och med sambons sista depression.  Han har betett sej så elakt, slängt ur sej hemska anklagelser, ljugit om mej, varit jävlig på de flesta sätt man kan tänka sej.

Efter den förra depressionen lovade han att söka hjälp i tid, gjorde han det NEJ.  När han väl träffade doktorn så struntade han i att tala om hur han mådde och fick ingen behandling.
    Som jag ser det så har han valt att vilja vara sjuk framför sin familj.
    Det gör mej HATISK. När han mår bra snart så kommer det vara som vanligt men inte för mej, jag är knäckt.

Varför blir man så här av depressioner , hur ska jag komma över hur han förstört vår relation, hans relation med barnen och hur han sårat mej...

• Svar på tråden Min kärlek har blivit hat pga hans depression
  • Anonym
    Åh jag känner igen mig. Min sambo har också hamnat i en depression och nu börjar han ta sig ur den med hjälp av terapi och en tids medicin. Men jag känner också att så mycket redan är förstört och kanske inte går att reparera?
    Han har varit så elak, sur och vresig och jag har försökt lindra och trott att det gått men i själva verket har min kärlek börjat dö. Och det gör så ont. Vad gör man?
    Ni måste till terapi, tillsammans. Det är nog enda sättet. Att sitta tillsammans med en tredje part och ostörd få berätta hur man behandlats är behövligt. Vi har gjort det och min sambo lovade att bättra sig...
    Det gick halvbra och nu går han i terapi igen och jag har varit med och berättat igen. Nu hoppas jag att vi är på väg mot en lösning men mina känslor.....?
  • Anonym (sjuk)

Från en deprimerad: jag förstår, verkligen, men en depression gör att man helt förlorar konceptet om vad som är vettigt, man hatar sig själv så till den milda grad att man inte ens kan älska sina närmaste, man blir elak, sur, otrevlig, hemsk, hemsk, hemsk men man kan inte rå för det, utifrån tror man att man kan rå för det men det kan man inte det är som om någon hemsk djävla varelse hade kidnappat ens hjärna och ungefär så är det, denna varelse gör så att ens verklighetsuppfattning blir snedvriden, som om man levde i en alternativ, negativ verklighet och dessutom så gör den att man tror att detta är ren och skär fakta.

Först när man får medicin och kommer ur det så förstår man sanningen.

Du ska inte behöva uthärda om det är outhärdligt, ingen ska behöva leva under en sjuk människas terror (har gjort det själv under många år) men betänk det att det är inte meningen att vara elak, det är monstret som har kontrollen.

• Anonym (tom)

Vi har gått på terapi och han säger när han mår bra att han menar inget med allt elakt. Han minns inte ens mycket av det han sagt och gjort (kan det stämma). Jag har berättat att jag mår så dåligt att jag inte orkar igen. Han lovade (vi pratade om detta mycket) att söka hjälp i tid för att undvika den här situationen.

Varför gjorde han inte det?? Fungerar depressioner så här??  Någon som kan svara snälla

Svar på tråden Min kärlek har blivit hat pga hans depression