• aaaaa11

embla plåster sen bed spruta sen EDA

Det har jag blibit lovad.. då ska det väl inte göra ont att få den?? Eller..

• Svar på tråden embla plåster sen bed spruta sen EDA
  • MissLillan

Kan bara tipsa jag är nål/sprut rädd och fick spinal bedövning. Det kanske kan vara ett alternativ. Det gjorde inte om och så slapp man droppet!

• aaaaa11

vad är skillnaden spinal och epidural?

• MissLillan

epidural är dropp och spinal är bara spruta.

• aaaaa11

jaha.. vad är bäst mot smärta?

• MissLillan
    aaaaa11 skrev 2010-03-01 21:37:13 följande:
    jaha.. vad är bäst mot smärta?
    Är inte säker men tror de är ganska likvärdiga. Jag har bara fått spinal, tyckte att det var bra. Googla och kolla vad du hittar. 
  • UBJ

Epidural är också en spruta!

Vad gäller att få bedövningssalva innan sprutan, så tror jag att du struntar i det då! Jag kände verkligen inte min epidural då jag hade så ont av värkarna!

Om du känner oro att de ska missa det: se till att det står i din förlossningsplan.

• MissLillan
    UBJ skrev 2010-03-02 08:57:35 följande:
    Epidural är också en spruta! Vad gäller att få bedövningssalva innan sprutan, så tror jag att du struntar i det då! Jag kände verkligen inte min epidural då jag hade så ont av värkarna! Om du känner oro att de ska missa det: se till att det står i din förlossningsplan.
    Fast man får ju en plast slang in i ryggen....
  • UBJ

MissLillian: Jo, det stämmer ju! Men först måste man ju få en nål i ryggen så att det finns en "port" in för bedövningsvätskan. Alltså kräver både spinal och epidural ett stick.

• MissLillan
    UBJ skrev 2010-03-02 09:12:58 följande:
    MissLillian: Jo, det stämmer ju! Men först måste man ju få en nål i ryggen så att det finns en "port" in för bedövningsvätskan. Alltså kräver både spinal och epidural ett stick.
    Jo det vet jag kanske var lite otydlig. Men jag är sprut rädd och har hellre 1 spruta än en kanyl och stick.
Svar på tråden embla plåster sen bed spruta sen EDA