Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Puff Mummy

60 grader i torkskåpet på dagis - hur gör ni med funktionskläder (PoP?)

Vi har PoP-overaller till våra tvillingar. Vår förskola har precis fått nya torkskåp och jag hittade idag våra overaller, som körts i 60 grader. Jag har inte sagt till, så jag får skylla mig själv, men jag har några frågor med anledning av detta:

1. Tål inte PoPs overaller mer än 40 grader och vad händer om man kör dem varmare?
    2. Är det vanligt att man ber förskolepersonal att inte köra vinteroverallerna + vantar i torkskåp? Har de tid att hålla kolla på allas overaller?
    3. Hur gör ni om overallerna är våta? Har ni extraoveraller på eftermiddagen (våra barn är ute för- och eftermiddag) och tar hem och torkar eller hur gör ni? 
  • Svar på tråden 60 grader i torkskåpet på dagis - hur gör ni med funktionskläder (PoP?)
  • simpa

Vi kör inte PoP-kläder i torkskåpet alls på jobbet, de är sällan våta på insidan utan står mot väta väldigt bra . Vi hänger dem på krokarna bara, de är nästan alltid torra till eftermiddagen då. Säg till personalen, det är väl klart ni inte ska få era fina ytterkläder förstörda !

• Puff Mummy

Vad bra, tack för tipset! Vi har extraoveraller som vi kan ha på krokarna, så då ska jag be att de inte torkar dem i torkskåpet.  

• Veladis

Säg till personalen! Det blir säkert inga problem. Jag jobbar själv på förskola, och vi kör alltid torkskåpet på bara 30 grader, för det ska alla kläder klara. Men många förskolor sätter t ex upp lappar på torkskåpet där man, eller de själva, skriver ifall en overall inte får hängas in, typ "EJ Melkers röda overall". det är nämlien inte så lätt när alla ska in från utevistelsen och hallen är full av barn och kläder som ska hit och dit.

Svar på tråden 60 grader i torkskåpet på dagis - hur gör ni med funktionskläder (PoP?)