Baby Jogger City Mini
Ni som har eller har haft en sån, vad har ni att säga om den? Letar efter en smidig sulky nämligen och tycker den verkar uppfylla mina krav.
Ni som har eller har haft en sån, vad har ni att säga om den? Letar efter en smidig sulky nämligen och tycker den verkar uppfylla mina krav.
Har ingen, men läst mkt, och provkört. Jag ska köpa den, fast syskonvagnen.
Enda nackdelen är att den är dyr tycker jag... 3300 kr för en sulky. Men annars verkar den toppen. Lätt, lättkörd och rymlig.
BÄSTA VAGNEN NÅGONSIN!
Jag älskar vår vagn och riktigt sörjer att vi inte kan ha den kvar nu när prinsen ska få syskon. Den är värd varenda krona. Smidig, lättkörd, bekväm etc etc.
Man kan enkelt fälla ihop den och stoppa in den i bagageluckan med en hand samtidigt som man har barnet på andra armen. Samma sak med fälla ut den. Så enkelt.
Nu har jag precis köpt en Phil och Ted Vibe och den blir säkert bra till två barn men jag tror inte att jag kommer gilla den lika mycket som min city mini.
Enda och då menar jag verkligen enda nackdelen är att det är lite liten varukorg som kan vara lite svårt att komma åt ibland.
Jag har en vanlig skötväska som jag hänger på styret om jag behöver och sedan har jag en parentkonsoll på styret som rymmer det viktigaste för mig.
Förvaringsfacket bakom ryggstödet är också bra.
Sufletten är jättelång och skyddar både mot sol, regn och blåst. Bellybar (tror bågen heter så) har flera lägen vilket gör att jag inte behöver sela fast prinsen utan fäller ner den så att den liksom låser fast honom. Jag kan ju självklart inte lämna honm så i vagnen för då kan han säkert åla ur men när man bara går omkring. supersmidigt.
Jag köpte den som extravagn men har aldrig använt min BRIO happy sedan jag fick hem city minin. Bästa vagnen!
Om ett par år kanske jag får plocka fram den igen till lillebror/lillasyster...
Tycker helt klart den är värd pengarna!
Har haft en men sålde den i höstas då sonen inte åker så mycket vagn ännu. Å så ville vi sälja den när den ännu såg ut som ny så vi fick bra betalt för den. De som köpte den var överlyckliga när de hittade den i annonsen vi lagt ut på blocket. Även andra intresserade hörde av sig och vi hade kunnat sälja den för ännu högre pris. Vi tog 2800kr för den om jag minns rätt. Då fick man med regnskydd och båge.
Älskade den vagnen. Så smidig på alla sätt och vis. Det enda jag inte gillade var att styret var aning för högt för mig och det går ju inte att ändra. Jag är 168cm lång och när man gick långa promenader och mycket uppför kunde jag känna av lite att den var aningen hög. Men en baggis i jämförelse med allt annat kanonbra med den. Sambon som är 178cm märkte inte av att styret var högt.
Sonen sov supergott i den, jättebra liggläge. Sufletten är kanon. Har inte sett någon vagn som har liknande suflett. Stor och skymmer mot sol och så kan man ju flukta ner genom det genomskinnliga plastet. Håller med ninos om att bågen är bra. Å att den kan göra att man kan skippa selet ibland.
Gick även super o tvätta den. Lite meckigt att ta loss tyget och det gällde o memorera hur allt skulle sitta. Men jättelätt att tvätta och blev som ny igen.
Väntar nu nummer 2 och det är inte omöjligt att det blir en sån här vagn igen.
Helt kanon verkligen!
Jag tänker köpa en sån syskonvagn... men vad tror ni att ha mjuklift i??
Jag har hört med babyland bl a, och de säger att det går.
Har dotter på 13 mån och kikat på minin som extravagn. Tycker en nackdel är att man inte kan ta upp fotstödet (som på tex storebror elite). Erfarenheter? Kanske sitsen är så rymlig att de sover gott ändå? Hjulen borde väl funka på ex kullersten?
Tycker ni att man kan ha den som "enda" vagn från 1-års ålder??
Är hjulen tillräckliga för ex snö?
Vi vill ha den för vi kommer åka till Thailand under 5 veckor innan killen fyller 2 år. Är det tror ni dumt, kommer vagnen bli förstörd?
Tycker suflett och att det går att öppna så man får drag igenom när barnet sover verkar sååå bra!
Ett litet tips: prova ABSOLUT INTE city joggers "Elite", för då vill du absolut inte ha minin längre. Vi kom hem med en Elite efter att ha provkört. Den kostade typ 7000 och det var väl tre ggr mer än vad vi tänkt oss.... Men minin var liksom inte vatten värt efter Eliten....