• Miraklet09

har du fått negativt svar på graviditetstestet under amning?

som rubriken lyder =)
    jag har nämligen hört mycket om detta och undrar hur det ig ligger till,
    min svågers fru lyckades bli gravid trots amning men hennes tester visade ändå positivt...

har du vart med om motsatsen?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-27 11:30
    menade såklart om man fått negativt på testet medans man ammat men ändå vart gravid
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden har du fått negativt svar på graviditetstestet under amning?
  • Helene OSV

Hmm... fattar inte riktigt hur du menar?

Jag har blivit gravid under amning (så länge man inte helammar, ammar minst var fjärde timme, bäbisen är under 6 månader och man inte fått tillbaka mensen så är amningen inget hinder)

Men hur menar du med graviditetstesten? Fick hon negativt trots att hon var gravid eller var menar du?
    Du skrev att hon fick positivt och var gravid... ja, det är ju det man brukar få.
    Vad har amningen med saken att göra?

♥ Olivia 031017 ♥ Sigrid 051003 ♥ Valter 080812 ♥ Fyran 1009 ♥
  • Februarii

Jag hänger inte heller med riktigt. Menar du felaktigt resultat pga amning?

• Rhoda Horswunce

Jag fick negativt när jag helammade, och jag var inte gravid. Hcg-halterna i kroppen påverkas inte av amning, så att man skulle få ett falskt positivt för att man ammar tror jag inte på.

• Miraklet09
    Helene OSV skrev 2010-02-27 10:12:21 följande:
    Hmm... fattar inte riktigt hur du menar?Jag har blivit gravid under amning (så länge man inte helammar, ammar minst var fjärde timme, bäbisen är under 6 månader och man inte fått tillbaka mensen så är amningen inget hinder)Men hur menar du med graviditetstesten? Fick hon negativt trots att hon var gravid eller var menar du? Du skrev att hon fick positivt och var gravid... ja, det är ju det man brukar få.Vad har amningen med saken att göra?
    hehe jag skrev i all hast igår kväll, de blev lite knasigt, ber om ursäkt

menade såklart om man fått negativt på testet medans man ammat men ändå vart gravid
  • Miraklet09

ingen mer som vill rösta

• Helene OSV
    Miraklet09 skrev 2010-02-27 22:40:26 följande:
    ingen mer som vill rösta
    Men amning påverkar inte HCG så det känns inte så relevant!
    ♥ Olivia 031017 ♥ Sigrid 051003 ♥ Valter 080812 ♥ Fyran 1009 ♥
Svar på tråden har du fått negativt svar på graviditetstestet under amning?