Mitt humör håller på att förstöra vårt förhållande
Vi bråkar ofta om småsaker och det är nästan alltid jag som börjar. Jag tjatar och gnäller mycket på honom om saker som han inte vill eller gillar och försöker nästan omedvetet ändra på honom fast det inte alls är meningen.
Ibland behöver han knappt säga nåt alls för att jag ska gå igång och när jag väl börjat kan jag nästan inte hejda mig. Jag måste på nåt sätt fortsätta och trigga honom till att bli arg och så blir jag ännu argare för att han blir arg. Det är självklart jättejobbigt för honom och jag mår jättedåligt jag också för att jag håller på så här.
idag gick det alldels för långt och det har aldrig varit så dåligt som det blev då. Som tur var så lyckades vi lösa det och allt är bra igen, men han orkar ju inte hur mycket som helst och jag är rädd gör att förlora honom. Jag älskar honom så väldigt mycket och han älskar mig också, men nånstans går ju gränsen och jag är rädd att vi går över den snart och då finns det kanske ingen återvändo. Jag vill verkligen leva mitt liv med honom och vet inte alls varför jag håller på som jag gör. Jag vet att jag på allvar måste försöka ändra mig för det sista jag vill är att leva mitt liv utan honom. Men jag vet inte hur jag ska göra. Jag försöker behärska mig men ibland har jag inte alls någon kontroll över hur jag beter mig. Jag vet att jag gör fel men ändå fortsätter jag. Hjälp.