• Jag kom inte på något bättre

    läkemedel som hjälper viktminskning?

    Ja, jag letar efter något sorts bantningspiller som faktiskt hjälper, vill inte ta alli eftersom biverkningarna låter förjäkliga, och jag vill inte behöva ha någon jätteblöja på mig.

    Finns det någon som kan rekommendera?


    ~Alicia, Min Eviga Sol I Mörkret~
  • Svar på tråden läkemedel som hjälper viktminskning?
  • Jag kom inte på något bättre
    caemla skrev 2010-02-27 00:33:22 följande:
    Reductl finns ju, men det är receptbelagt.
    Tror dock inte att jag får recept på det, har "bara" 6 kg övervikt.
    Danitra skrev 2010-02-27 00:36:50 följande:
    Alli är väl det enda receptfria.
    ok :/ så jag kan förvänta mig att bajsa varje gång jag ska fisa? nä, usch.. Får nog fortsätta läsa om internetbeställningar.
    ~Alicia, Min Eviga Sol I Mörkret~
  • Danitra
    Jag kom inte på något bättre skrev 2010-02-27 00:40:49 följande:
    ok :/ så jag kan förvänta mig att bajsa varje gång jag ska fisa? nä, usch.. Får nog fortsätta läsa om internetbeställningar.
    Men har du bara sex kilos övervikt så är ju inga läkemedel relevanta. Och är det verkligen en bra idé att leta efter olagliga droger att beställa för ynka sex kilo?
  • Freyla

    Reductil går inte att få tag på mer, det har slutat tillverkas eftersom biverkningarna var för allvarliga.

    Det finns ett receptbelagt som hindrar kroppen ifrån att ta upp fett, så äter man fet mat så kommer fettet ut naturlig väg.

    Det är dock inget mirakelmedel, sådana finns inte. Pratade med min dietist om detta i veckan

  • Freyla

    Vem vill ta en sådan risk för att gå ner i vikt? Lägg om kosten och motionera ordentligt istället.

  • Sedek
    JJK skrev 2010-02-27 01:01:59 följande:
    Vem vill ta en sådan risk för att gå ner i vikt? Lägg om kosten och motionera ordentligt istället.
    HÅller med, inte i normala fall. Men alla frågar ju om dessa piller och ibland kan jag inte hålla tyst.
  • Sedek
    smallie skrev 2010-02-27 01:06:22 följande:
    Njae, det låter inte så bra för kroppen, om jag behöver ta till såna medel som skadar både min kropp och typ alla organ, då behålelr jag gärna mina 6+.
    Bra det!

    bra o lite mindre mat samt en prommenad här o där så är det avklarat snabbt.
  • Jag kom inte på något bättre
    Sedek skrev 2010-02-27 01:09:38 följande:
    Bra det! bra o lite mindre mat samt en prommenad här o där så är det avklarat snabbt.
    Det är ganska lätt att säga, men jag har kört med det i över 6 år.. det funkar helt enkelt inte för mig.. :/ (cyklade i ett helt år 1 mil per dag, åt knappt något godis, drack inte läsk, åt fisk och kyckling och nyttig mat.. gissa hur mycket jag gick ner.. 2 kg, PÅ ETT ÅR! :/ )
    ~Alicia, Min Eviga Sol I Mörkret~
  • Jesster

    Du kan ju prova att minska kolhydrater, det är effektivt för många. Skippa pasta, potatis, ris, bröd och socker.


    Den som söker han finner - www.google.se
  • Jag kom inte på något bättre
    Danitra skrev 2010-02-27 01:20:55 följande:
    Fast det enda som verkligen funkar är olagliga droger som dessutom är farliga med mycket värre bieffekter än Allis.
    Vet du om stratzol också är olagligt? Läste om det i natt, men jag vet ju inte :P
    Jesster skrev 2010-02-27 06:21:31 följande:
    Du kan ju prova att minska kolhydrater, det är effektivt för många. Skippa pasta, potatis, ris, bröd och socker.
    REdan gjort, jag äter inte pasta, någonsin, bröd äter jag max (MAX) en gång i veckan, socker har jag dragit ner på rejält, gjort under 5 år. ris äter jag inte heller.. Och inte så mycket potatis, men det äts dock varje dag.
    ~Alicia, Min Eviga Sol I Mörkret~
  • Danitra

    www.familjeliv.se/Halsa_och_skonhet/Forum-5-64/m45752390.html


    Det jag läser om det verkar handla om att det är svindyrt och verkningslöst. Jag skulle nog snarare rekommendera att du körde några veckor på en extrem lågkolhydratskost. Det är det enda "mirakelkuren" jag har hört verkligen fungerar.
    För skulle det här verkligen vara helt fantastiskt bra så hade varje tidning skrivit om det och utvecklarna hade fått nobelpriset - i alla kategorier.
  • Jag kom inte på något bättre
    Danitra skrev 2010-02-27 11:41:26 följande:
    www.familjeliv.se/Halsa_och_skonhet/Forum-5-6... Det jag läser om det verkar handla om att det är svindyrt och verkningslöst. Jag skulle nog snarare rekommendera att du körde några veckor på en extrem lågkolhydratskost. Det är det enda "mirakelkuren" jag har hört verkligen fungerar. För skulle det här verkligen vara helt fantastiskt bra så hade varje tidning skrivit om det och utvecklarna hade fått nobelpriset - i alla kategorier.
    Haha jo jag har läst lite mer om den, och det låter ju lika bra som at äta ett ägg varje morgon istället..
    ~Alicia, Min Eviga Sol I Mörkret~
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden läkemedel som hjälper viktminskning?