spel server på näter
min son tjatar på mig att han vill ha en spel server på nätet eftersom han inte får ha sin dator på 24/7
Det jag undrar är om någon vet bad detta kostar och vart man ev. fixar en sådan billigt och bra??
min son tjatar på mig att han vill ha en spel server på nätet eftersom han inte får ha sin dator på 24/7
Det jag undrar är om någon vet bad detta kostar och vart man ev. fixar en sådan billigt och bra??
Är det inte rimligt att din son tar reda på detta eftersom han så gärna vill ha det?
vad kör han för spel? Counter Strike? varför vill han ha en egen server? alla "dörrar" ni öppnar in till "ert" nät är riskabla.
... om jag förstår saken rätt vill han alltså ha en egen dedikerad server för WoW och CS som alltid står online och väntar på honom? Tja, en dedikerad server kostar och oftast kostar det rätt bra dessutom. Men, då kommer istället frågan, om han har en egen server, så är det inte säkert att fler folk kommer att använda den, vilket innebär att han kommer att vara ganska ensam på servern och troligen tröttna, så är det värt dom tusenlapparna?
Bäst är ett företag som heter Kafit, 013-73244 fråga efter Johan så kan du säkert få svar på allt du vill veta.
blev bara lite orolig...någon som vet hur man kollar att portarna inte är öppna??
Standard porten för CS är 27015 och standard porten för WoW är 3724 för spelet och 3724, 6112, samt serien 6881 till 6999 för patchningarna.
Du kan scanna dessa här: www.t1shopper.com/tools/port-scan/
portar hit å dit.
en öppen port är en öppen dörr :)
Skulle fortfarande Inte köra privat wow server om man har ett riktigt konto och är rädd om sina gubbar...
Om han hyr en server på nätet så behöver ni inte öppna portar i er router. Problemet som jag ser det är att man inte får driva egna privata wow servrar.