• Irma1

Hur tjock slemhinna har ni haft vid stimulerade försök??

Undrar lite om hur tjock eran slemhinna sett ut vid ET o FET när ni gjort IVF o äggdonation?? Min är denna gång 6mm o treskiktad o dom säger att den  ser fin ut o att det är helt ok o sätta in men eftersom jag har 2 misslyckade försök med äggdonation så vill jag veta om det är någon mer som har haft tunn slemhinna o lyckats bli gravid??  

• Svar på tråden Hur tjock slemhinna har ni haft vid stimulerade försök??
  • isisisis

Min slemhinna rukar vara 6 mm efter en vecka.Det dubbla efter 2.
    Jag har gjort mina försök utomlands,men då ser jag till att få hem Estrofem istället ,så kan jag använda dem istället för progynon.
    Estrofem är samma sak,samma mängd östrogen bara att de kan tas vaginalt.
    Då går det direkt på slemhinan.
    De bygger slemhinnan bättre än progynonen.

De flesta kliniker brukar vilja ha en slemhinna på 7 mm,men det finns d som lyckas på mindre.Lycka till

• Irma1

isisisis: Tack   Det va dag 9 den va 6mm o jag ska sätta in dag 14 så jag hoppas att den växer till sig lite till.. Om vi nu får några ägg till oss för vi är mottagarpar 2..

• Irma1

Estrofem kanske kan vara något för mig då.. Ska höra med SU..

• isisisis

9 mm är u ok! Har du sen et par dar extra så är det ju toppen.
    Skulle det krisa så är det bra att ta den större dosen fördelat till natten.
    et bygger bättre på natten än på dagen nämligen.

Det är svårt att få tag i Estrofe här.Men den kan beställas (om du har en välvillig doktor)

• Irma1

Den är 6 mm men det va dag 9 jag gjorde UL men jag försöker o se positivt ändå.. Skickade en fråga i din gästbok

• isisisis

Jaha,jag läste fel sorry.
    Men maxa på med en extra progynon vaginalt till natten.Det kan hjälpa Lovar.

• MaLi81

Hej Tjejer!

Har en liten följdfråga som jag hoppa är ok att jag slänger in här?

Vi är på gång att göra ett syskonförsök (IVF/ICSI från början) Har 7 ägg i frysen. Vi gjorde ett syskonförsök i somras, otsimulerat och jag blev gravid men tyärr blev det ett MA. Och sen skrapningen har min ÄL alltid kommit på en torsdag (vilket inte är bra för min del då vi har 3 dagars odlade ägg) Så till denna gång knaprar jag Progynon mest för att kunna styra när vi kan få tillbaka ett ägg.
    Hursomhelst.. I normala fall har jag en ganska tjock slemhinna vid ÄL..ca 12 mm har den legat på. Nu när vi gör med Progynon så spelar det väl ingen roll att den annars är tjock eller? Har jag större chans att få tjock nu med eller? Svårt att förklara..hoppas ni förstår. Ska på vul på tisdag..ska bli spännande o se hur det gått.

Önskar er alla Lycka till

Älskar min lilla Lowa mest av allt!!
  • Babe

Hej! Min klinik gör VUL i dag 12 och då bör den vara 7-8mm, annars får man förlänga behandlingen tills den växer till sig till det. Min var nu 7mm. T 8mm (lyckade). Blir FET till veckan... :) Din andra fråga är nog lite svår att besvara, man vet ju inte från månad till nästa hur man reagerar på en behandling heller... Lycka till :)

~ varje litet steg tar mig närmare mitt mål ~
  • Irma1

Babe: Är du en ruvare nu??

• jaghetersophia

6mm alla gånger utom den gången jag blev gravid då var den 7,5 vid ägglossning......lyckades göra den tjockare med naturhjälpmedel verkade det som..

• MaLi81

På dag 11 va min slemhinna 13 mm..tydligen jättebra!

Älskar min lilla Lowa mest av allt!!
  • Babe

Irma1: Ja... vi fick med oss en liten grodd, vår lycka och hopp nu... ruvardag 4 idag :)

~ varje litet steg tar mig närmare mitt mål ~
  • Irma1

babe: Jag ruvar jag me nu så då får vi hålla tummarna.. Dom kollade inte slemhinnan när jag satte in embryot men han sa att om du gjorde UL förra veckan så har den nog växt till sig lite till på 5 dagar Så jag hoppas han har rätt.. 

• lisala
    jaghetersophia skrev 2010-03-08 08:57:00 följande:
    6mm alla gånger utom den gången jag blev gravid då var den 7,5 vid ägglossning......lyckades göra den tjockare med naturhjälpmedel verkade det som..
    Hej!
    Får man fråga vilket naturläkemedel?
    /L
  • bubblan79

jag var på vul i fredags. sprutdag 8 och hade då 9mm och fick tid nu imorn för ÄP

(¯`°?.¸ ღMidsommarafton 2008 ღ ¸.?°´¯)
  • molly09

Har gått på hormonbehandling inför IVF försök men när man var på VUL undersökning så var slemhinnan för tjock den låg på 23mm och den ska tydligen ligga mellan 5-12mm. Så man fick avbryta behandlingen.

Själv så undrar jag vad som skulle ha skett om man fortsatte behandlingen med hormon sprutorna skulle slemhinnan bli ännu tjockare och att de blir livsfarligt läge med komplikationer och att de inte kommer funka med insemination. ? 

Svar på tråden Hur tjock slemhinna har ni haft vid stimulerade försök??