• Zekelina

Drickmugg - ventil - på eller av?

Håller på att få spunk här hemma. Den lilla silikonventilen som är på drickmuggar (spillfria) ska den va kvar eller ska den bort? Verkar som om lilleman inte får ut ngt när den sitter i och tar jag bort den så rinner det ju för mycket? Hjälp!

• Svar på tråden Drickmugg - ventil - på eller av?
  • Annika02

Samma problem här. Jag tog bort ventilen på undersidan locket och nu dricker han bra.{#lang_emotions_baby}

• Sofi 83

Nu vet jag inte vilken mugg du har men på vår Mam learn to drink-mugg så går det att bara sätta dit ventilen lite löst. Då rann det lagom för dottern när hon var mindre!

• pysselpussar

Vi har muggar från Mam.. Vi sätter i ventilen tills det "klickar" Visst det rinner lite trögt men det är ju liksom poängen.. De små lär sig att slurpa i sig drickan iaf...

• anyXX

Vi har den på när hon springer runt med muggen eller när hon har den när hon sover (har vant sig vid det...) men annars tar vi bort den. Nu är min tjej 2 år så hon behöver inte pipmugg egentligen men den är hennes "snutte" när hon sover såå... :)

• Zekelina

Ahh! Tack för svaren! Testade att dricka själv ur MAM med ventil och på den gick det fint. På vår andra (märke okänt) var det tvärstopp så där får vi nog fortsätta med borttagen

Svar på tråden Drickmugg - ventil - på eller av?