• xantippan

Hållbarhet

Hur länge brukar ni äta av en burk, soltorkade tomater i olja.
    Det står ju på burken att de ska hålla sig enbart 1 vecka, i kylskåp
    efter man öppnat den. Lika dant med inlagd vitlök i olja.
    Har ätit av burkarna bra längre innan jag såg texten. Å än har jag inte blivit sjuk

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-04 20:40
    Svara snällA ni!!!

• Svar på tråden Hållbarhet
  • Tvillingmamma2007

Håller flera veckor iaf om tomaterna ligger nere i oljan. Tror det tom står på min burk att man kan hälla på extra olja för att förlänga hållbarheten efter att man öppnat burken. Tror det står 3 v på burkarna vi brukar köpa.

• Ord blind

Har det börjat växa på dom hade jag inte ätit. Men det är nog där min gräns går. Det som luktar bra och smakar bra brukar vara ätligt (detta gäller dock inte svamp man plockar i skogen).

Condemnant qui non intelligent
  • MaNiMi

så länge ingen stoppar fingrarna i burken så håller det sig nog lite längre, men har alltså varit med om både oliver och tomater som möglat snabbt då en person inte orkade hämta något att ta med utan fiskade upp några bitar med fingrarna..blev rätt snabbt en mögelodling däri..uäk! fast å andra sidan gillar jag inte oliver och är måttligt förtjust i såna tomater..

• xantippan

Till ordblind, vi 2 kan nog bli kompisar.Har 17 böcker om svamp i bokhyllan, men inga recapt inlagda i olja=)Ska vi gå ut i skogen i sommar och plocka svamp.Jag bor i Östergötland.Använder tång/sked/gaffel i mina burkar.

Svar på tråden Hållbarhet