• Nöjd

Ving eller Apollo? Vad väljer ni?

Vi har hittat exakt samma hotell med AI till GC hos både Ving och Apollo. Prismässigt skiljer det bara 500:- så det är inte avgörande.

Vi har bara rest med Ving 1 ggn och då köpte vi bara flygstolar så vi har alltså inget att jämföra med. Vi åker alltid reguljärt.

Vilken resebyrå skulle ni valt? Snälla ge oss era erfarenheter av båda...

Tack!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 19:42
    Tack för alla svar. Vi valde Ving. Det var det lite dyrare alt. men dom har bättre flygtider (som ngn här påpekade).

• Svar på tråden Ving eller Apollo? Vad väljer ni?
  • Jagsjälv

Rest med båda, men mest med Apollo. Det har alltid fungerat bra. Det är ju två sotra bolag så det ska ju inte vara några lustigheter/problem. Ta det billigaste!

• alvaereva

Jag har åkt med båda och jag tycker inte det är någon skillnad. Ta det billigaste!

• CoolJen

Jag har bara erfarenhet av aollo och fritidsresor.
    Apollo tycker jag är skitbra men har ju ingen erfarenhet av ving, dom är ju oxå stora och säkert bra dom med.

• Marie IE B

Har också rest med båda två flera gånger och är lika nöjd med dom. Hade du frågat för 10-15 år se'n hade jag sagt Ving för det fanns en tid då Apollo var vanligt förekommande hos ARN

• Guy
    Nöjd skrev 2010-02-27 16:20:27 följande:
    Vi har hittat exakt samma hotell med AI till GC hos både Ving och Apollo. Prismässigt skiljer det bara 500:- så det är inte avgörande. Vi har bara rest med Ving 1 ggn och då köpte vi bara flygstolar så vi har alltså inget att jämföra med. Vi åker alltid reguljärt. Vilken resebyrå skulle ni valt? Snälla ge oss era erfarenheter av båda... Tack!
    Ving!

Jag hatar Apollo!
  • alvaereva
    Guy skrev 2010-02-28 18:41:37 följande:
    Ving! Jag hatar Apollo!
    varför hatar du apollo`?
  • sandy bell

VING! har aldrig åkt med apollo men ving har jag åkt med flera ggr och alltid varit nöjd! 

• Elli47

Har rest med båda och båda är okej! Om det bara är priset som skiljer så ta det som är billigast så får ni 500 att göra annat för! Annars kan ni kolla om avresetiden/hemresetiden är bättre på något av bolagen. Jag har t ex valt en 700 kr dyrare resa för att tiderna passade mycket bättre oss som måste ta anslutningsflyg till Arlanda.

• 1989

Skulle lätt välja Ving. Apollo har jag varit missnöjd med 2 gånger. Mina vänner har dessutom råkat ut för otrevligheter med Apollo. Sist jag åkte med Ving gick allt som smort, kunde inte ha varit nöjdare!

Apolloresa 1: blev planet försenat i nästan 12 timmar och vi fick ingen som helst ersättning i form av hotell att övernatta på (detta skedde på natten) inte ens maten kunde de betala. Inte kul för barnfamiljer vill jag lova!

Apolloresa 2: blev vi när vi anlände bokstavligen dumpade av transferbussen långt från hotellet, mitt i natten! Vi fick ingen som helst hjälp om vart vi skulle gå utan fick vimsa runt i mörkret med bagaget. Dessutom hade de glömt informera hotellet om när vi skulle komma för receptionen var stängd. Vi fick själva knacka på ägarens rum.

När vi sedan skulle hem en vecka senare var bussen 45 min sen! var inte kul att sitta ute på en öde parkering sådär vid 23-tiden bland mygg och syrsor.
    Och tom grädde på moset var planet sent utan att vi fick inge information från Apollo, utan det var greker som förstod vad som sades i högtalarna som informerade oss.

Apollo, nej tack :)

• Gladskit

Jag har rest med båda och varit nöjd båda gångerna. Om det bara är priset som skiljer så skulle jag helt enkelt välja det billigaste!

• Guy
    alvaereva skrev 2010-02-28 20:06:40 följande:
    varför hatar du apollo`?
    Jag åkt till Grekland med Apollo. Vi valde ett hotell som var 3*. När vi kom dit fanns inte vatten, en trasig säng, trasiga handukar och sängkläder, smutsig (döda djur under säng), mögel i kylskåpet.

Vi kom mitt i natten och det fanns inte ngn recption på hotellet. Vi låst dörren och den gick sönder. Vi kunde inte öppna igen och var tvungna att går ut via balkongen.

Vi ringde till deras jour nummer och hon klagade och sa att det nummeret var bara via akuta problem. Hon sa att vi skulle vänta tills morgon. Så på morgon ringde vi till Apollo igen och de skulle kontakta hotellet och be de att fixa allt. Vi gick till stranden och när vi kom tillbaka på kvällen var en man (hotell ägare?) och lagade dörren och började skrika på oss. Han sa att han var svettig och försöka laga dörren och vi bara klagade. Vi kände oss hotat, pckade våra väskor och både på ett annat hotell, i ett rum i källare (det fanns inte ngn annan rum ledig). Vi betalade själv den natten. Dagen efter fixade Apollo ett annat hotell som enligt katalogen var 3*+ och den var dyrare och en stor skillnad.

Men vi var tvugna att betala extra för det och när vi kom tillbaka fick vi endast 500 kr från Apollo för utebliven städning. JAg blev sjuk och vi orkar inte klaga vidare på ARN!

Så Apolo aldrig mer!

JAg har åkt med Ving och var nöjd, med Sembo också!
  • Toy01

Apollo är ett skämt! Hade dom bara hållt sig till sanningen vid kontakt med dom så hade det varit ok, men att dra massa lögner gör mig bara förbannad. Hade bokat min 40-fd-resa till Sharm-El-Sheik. 2 månader senare blir avgången inställd pga för få bokade.... och då är det 7 månader kvar till avgång! Skulle gärna vilja ha deras spåkula, den måste vara fantastisk när de kan se 7 månader framåt i glaskulan. Ingen ursäkt, ingen kompensation, bara en sur Apollokärring i andra änden av telefonen.

• isisisis

Har rest en massa gånger på restresor.Typ 20.
    Ving har alltid haft ok hotell,det har däremot inte Apollo.Stor skillnad.

Svar på tråden Ving eller Apollo? Vad väljer ni?