• Teknikelev

Skulle du vilja ha denna produkt?

Jag går i ettan på den tekniska linjen på gymnasiet och vi har ett projektarbete där vi ska i grupper ska utveckla en ny teknikprodukt.

Jag och en till har utvecklat en sorts tandskena med inbyggda tandborstar. Den fungerar sådan att man häller i lite tandkräm och sätter på sina tänder (det är en skena för undre tandraden och en för den övre tandraden). Och sen trycker man på en strömbrytare som sätter igång tandborstarna som borstar tänderna precis som en eltandborstes borste gör. Efter ungefär 2-3 minuter är tänderna färdigborstade. Bekvämt eller hur?

Med detta projektarbete skulle vi också ha en marknadsundersökning, vilken jag har här. Vad tycker du om den här idén? Skulle du vilja ha en sådan här? Skriv gärna era frågor och tankar om denna produkt också om ni har några.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du vilja ha denna produkt?
  • Igelkotten

Nej tack det låter lite som om det skulle kännas som tandställning eller bitskenor,
    varken eller känns som något man vill ha.

• Teknikelev

Att produkten skulle kännas som en tandställning/bettskena vet jag väl att den skulle ha gjort. Men det hade väl ärligt talat varit värt det om man bara behövde ha den känlsan 4 minuter per dag (utger från att tandborstningen tar 2 minuter per gång, och att man borstar morgon och kväll)?

• Igelkotten
    Teknikelev skrev 2010-02-28 01:43:32 följande:
    Att produkten skulle kännas som en tandställning/bettskena vet jag väl att den skulle ha gjort. Men det hade väl ärligt talat varit värt det om man bara behövde ha den känlsan 4 minuter per dag (utger från att tandborstningen tar 2 minuter per gång, och att man borstar morgon och kväll)?
    Nej, varför skulle det vara värt det?

Så jobbigt är det inte att borsta med en vanlig eltandborste.
    Jag skulle inte köpa den.
  • Teknikelev
    Igelkotten skrev 2010-02-28 01:46:06 följande:
    Nej, varför skulle det vara värt det? Så jobbigt är det inte att borsta med en vanlig eltandborste.Jag skulle inte köpa den.
    Det "jobbiga" med att borsta som vanligt är att vissa helt enkelt inte orkar det ibland. Speciellt inte på kvällen när man kan vara riktigt trött. Dessutom riktar sig den här produkten också till rörelsehindrade personer som skulle kunna ha nytta av den här. Det är målgruppen för produkten, lata personer i alla åldrar och rörelsehindrade.
  • AnnaPuddel
    Teknikelev skrev 2010-02-28 01:52:30 följande:
    Det "jobbiga" med att borsta som vanligt är att vissa helt enkelt inte orkar det ibland. Speciellt inte på kvällen när man kan vara riktigt trött. Dessutom riktar sig den här produkten också till rörelsehindrade personer som skulle kunna ha nytta av den här. Det är målgruppen för produkten, lata personer i alla åldrar och rörelsehindrade.
    lär ju va jobbigt att stå å spola rent en skena.
  • AnnaPuddel

vafan tillverka ett handtag man kan sätta på sin eltandborste för folk som har reumatism och sånt istället.

• Igelkotten
    AnnaPuddel skrev 2010-02-28 02:08:40 följande:
    vafan tillverka ett handtag man kan sätta på sin eltandborste för folk som har reumatism och sånt istället.
    Ja, någon habrovink till eltandborsten så att man inte behöver flytta den själv då eller nå't....

Inte en hel blitvätt i munnen!

Och jag är nog rätt lat men det där känns helt enkelt inte lockande.
  • Colisa

På sätt och vis låter det ju bra, men jag tror faktiskt inte att man kan borsta tänderna särskilt väl med ett par borstar som åker fram och tillbaka i en skena. Det finns ju många skrymslen och vrår som man behöver vinkla borsten för att komma åt i. Om man ändå måste plocka fram tandborsten för att fixa det sista blir det helt onödigt med en sådan grej. Dessutom ser ju alla olika ut i munnen, ska de sitta bra måste de väl specialtillverkas (=svindyrt)? Sitter skenan dåligt kommer knappast borstningen att funka och det kan göra ont och bli obehagligt. Så nja, kul idé men det kommer nog inte att funka i verkligheten...{#lang_emotions_smile}

• Blitz

Jag svara nej bara för att jag helt enkelt gillar att borsta tänderna. Då kan jag själv reglera hastighet hårdhet och jag är väldigt petig med vilken sorts tandborste jag använder. Tycker inte om eltanborste heller för den delen.

Tycker inte din ide är dålig, jag helt enkelt bara att göra de själv {#lang_emotions_laughing}

Svar på tråden Skulle du vilja ha denna produkt?