• tuna

Ska jag köpa en babysitter?

Hej!
    Hur länge kan barnet använda sin babysitter? Jag köpte ingen babysitter när vi fick Hugo i juni, utan nu för nån vecka sedan så letade mina föräldrar fram min babysitter från 70:talet. Den är inte ergonomisk men Hugo gillar den i allafall.

Är det värt att köpa en babysitter efter 4 månader eller ska vi strunta i det? Om ni tycker att vi ska göra affär så kan jag kanske få några tips på bra modeller.

Kram kram!

• Svar på tråden Ska jag köpa en babysitter?
  • Avelyn

Nellie är snart fem månader och sitter allt mer sällan i sin.. satt mest fram tills fyra månader..

• Göteborgstjej

Det duger nog med den gamla du har. Efter 5-6 månader har du förmodligen ingen nytta av den...

• April Mamma

Min son är snart 6 mån och han ligger dagligen i babysittern en stund(måste ju självklart spänna fast honom annars så rullar han runt där i...)

Om hugo gillar den fr 70-talet så fortsätt att avända den tycker jag..dom ligger ju inte där så länge...och det blir mindre ju äldre dom blir.

Cool med lite retro saker

• Jessie

Tindra gillade mest en gammal babysitter typ alá 70-talet.. de nya modellerna gillade hon inte.. Så vi använde den gamla då och då eftersom det var vad som passade damen här. Om du skall köpa en så köp inget dyrt utan fundera kanske på begagnat om han inte gillar de nya modellerna?

• Saltängen

vi slängde iväg vår ärvda babysitter när Nora fick sin matstol nu i veckan (hon är snart 6 mån) jag tyckte aldrig att hon satt speciellt bra i babysittern som jag tror är av den nyare modellen, det blev inte speciellt ergonomiskt. hör hört från andra att de också har haft problem. till nästa barn tänker jag köpa en babysitter som är som ett helt stycke, tror att det är en sån du har..

• futuna

Jag köpte en babybjörn babysitter som barnet kan gunga själv i.
    Bilden på förpackningen visade hur även äldra barn använde den som en liten stol och jag tänkte "ja, ja, visst hur troligt är det att min ett-två-åring vill sitta i en sådan?", MEN min dotter som nu är 2 år och fyra mån sitter fortfarande och gungar i sin sitter när hon tittar på Bolibompa - så det var verkligen 700 välinvesterade kronor!!

• helenw78

tycker inte du ska köpa någon... leo har inte använt sin mer än kanske två gånger på 2 mån han är nu 7 månader.... använd den du har.. snart kan ju Hugo sitta själv i en stol eller på golvet

• Jenny Widén

När börjar man använda en babtsitter då?

• Jenny Widén

babysitter skulle där ju stå..

• Saltängen

Jag tror att rekomendationen är från sex veckor, men vissa börjar betydligt tidigare. Vi började ganska sent, typ vid två månader för fram tills dess var nora mer än nöjd att ligga på golvet och titta på babygymmet så då tyckte vi att det var bättre (bla för hennes rygg). Ett tips är att köpa ett babygym som kan blinka och låter, det tyckte nora var roligt att ligga och titta på, speciellt innan hon själv kunde ta tag i leksakerna.

• caakam

Ida har verkligen älskat sin babybjörn 1-2-3. Den vi hade innan gillade hon inte alls men den här älskar hon, sitter åtminstone ett par stunder om dagen i sin sitter! =) Nu är hon 6 ½ mån.

• Amorella

Jenny Widén och Saltängen:
    Det är nog olika för olika modeller. BabyBjörns babysitter som vi har kan man använda från det att babyn väger 3,5 kg. Vi använde vår från första veckan och den är utan tvekan vår allra bästa babyinvestering. Man ska naturligtvis inte låta babyn sitta hela dagarna i den, utan man får använda sitt goda omdöme.

Vår baby är nu över 6 månader och använder den fortfarande flera gånger dagligen. Det är främst när vi är i köket och lagar mat, plockar, diskar eller äter. Den är även perfekt att mata henne i, för i hennes höga barnstol är hon så mycket mer okoncentrerad.

I början var babysittern enda sättet att få henne lugn om man inte bar omkring på henne. Gissa om det var räddningen när man bara MÅSTE få äta - hon satt i babysittern och så fick man gunga den försiktigt med foten. När hon blev större lärde hon sig att gunga själv och hon har också jätteroligt med tränallarna som vi köpte till.

futuna:
    Vad roligt att höra att den fortfarande är populär! Jag tror också vår tjej kommer trivas länge, länge i sin!

• tuna

Kika in i mitt galleri och titta på den "fina" babysittern från 70:talet. Den är inte ergonomisk men Hugo uppskattar den i alla fall. På bilden kan man se att han verkligen koncentrerar sig på att snurra på de färgglada kulorn.

Kram!

• Saltängen

tjusig babysitter tuna! den ser inte mindre ergonomisk ut än den jag har som är köpt för ett par år sedan, nora har suttit uruselt i den - halkat ned mm.
    nästa gång (om det blir någon sån gång) ska jag köpa babybjörns 123 eller leta upp en 70-tals variant!

Svar på tråden Ska jag köpa en babysitter?