• Envis

Diarré med gult slem

Försöker förgäves komma fram till Sjukvårdsrådgivningen, så provar här istället...

För exakt 2 veckor sedan insjuknade lillan, 1,5 år, i maginfluensa. Jag och hennes pappa blev också dåliga, men kräktes inget. Lillans kräkningar höll i sig 12 timmar, men diarré hade hon cirka en vecka.

Nu har hon börjat få diarré igen. Vissa gånger är det gul slem med i. Hon kräks inget och har ingen feber (bara lite högre temp än vanligt). Hon är pigg och leker, men jag märker att hon orkar mindre än vanligt. Jag känner mig själv inte riktigt hundra i magen, så lillans problem lär knappast bero på tänder.

Tror ni det kan vara samma maginfluensa som kommit tillbaka igen, eller är det något annat?

• Svar på tråden Diarré med gult slem
  • Envis

Det är ju helt omöjligt att nå Sjukvårdsrådgivningen. I ena stunden är jag placerad i kö, i nästa säger de att det är många som ringer och att jag ska försöka igen senare.

• galnevale

Är hon snuvig?
    Min lilla hade sådant nu när hon är förkyld. Har haft lös mage någon månad nu.

• Envis
    galnevale skrev 2010-02-28 13:56:19 följande:
    Är hon snuvig?Min lilla hade sådant nu när hon är förkyld. Har haft lös mage någon månad nu.
    Nej, det är hon inte..

Pratade med Sjukvårdsrådgivningen. Han sa att det inte lät så bra och att det kunde röra sig om en medfött fel.

Skulle återkomma om det blev värre under dagen, annars ringa VC i morgon..
  • LBA

Hm medfött fel? Hur kan man uttrycka sig så?...Det tar nog bara lite längre tid för barn att komma igång med matsmältningen igen, vi hade det nästan precis lika dant, vi hade magsjuka för några veckor sedan, fast jag och sambon kräktes men inte sonen, han blev bara dålig i magen, och precis som du förklarade har han också lite slemmig avföring ibland..jag tror det är helt normalt faktiskt! Jag har också varit lite knepig i magen efteråt men det höll inte i sig lika länge... 

• Sesamfröet

Kan som nämnts tidigare vara förkylning. De måste inte vara snuviga i näsan utan kan vara förkylda i "magen". Helt ofarligt isf!

• norgesessan

Oj, medfött fel??? Över telefonen??

När min tvåa var magsjuk för ett par år sen var han magdårlig i veckor efteråt. Det blev inte bra före vi uteslöt ALL mjölk från hans kost, sen kunde han äta som vanligt igen..
    Då var det slimigt ibland...

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • Envis

Det var nog helt enkelt en ny släng av maginfluensa.. Vi har båda legat dåliga som tusan hela natten..

Tänker dock ändå kontakta sjukvården ang hennes mage, då jag själv har haft magproblem i flera år. Mina problem har dock avfärdats som IBS, kanske kan det vara någonting annat..

Fattar inte heller varför han började prata om medfött fel, sånt är ju inte särskilt lugnande att höra. Det var dock hans svar, när jag frågade vad slemmet kunde bero på, att "i värsta fall kan det bero på..". Han tog också upp det där om förkylning.

Svar på tråden Diarré med gult slem