• Callina

Hur mycket sover era hundar på dagen?

Jag har min hund på jobbet och har därför rätt bra koll på dagarna. Min vovve sover så gott som hela dagarna förutom under promenader förstås och även efter jobbet... och jag undrar om hon är deppig eftersom hon är så trött.. kanske dum fråga men... Det är en omplacering och hon har tydligen varit deppig förut men då har hon krupit in under saker och gömt sig vilket hon inte gör hos mig. Hur mycket sover Era hundar?? 

• Svar på tråden Hur mycket sover era hundar på dagen?
  • Birgitta2

Vår 2-åriga rottis sover när vi inte aktiverar henne. Dvs promenader, träning och lek. Ibland busar hon med sina egna grejer, eller gnager på märgben. Men i övrigt vilar hon. De flesta vuxna hundar vilar/sover när de är inaktiva.

• Callina

Så om hon sover och är trött om dagarna är egentligen inget fel? Förutom såklart att det är bättre för en hund att få vara mer aktiv dagtid..  Dock tar vi ju långa promenader med lek flera ggr om dagen.

• Anna o Leia

Vår hund (labrador blandis) sover rätt mycket under dagen.. har för mig att hundar brukar sova ca 16 timmar per dygn. {#lang_emotions_undecided}

• BaraCarolina

Hej!

Hundar sover mycket, det stämmer. Jag har själv 3 hundar. De sover mycket. Men det är viktig att de får mycket motion/lek/lydnad/agility....
    Jag tror vist att de kan vara deppiga. När jag va sjuk och min rottis inte fick träna låg han bara i köket....nu är han "me i vardagsrummet" Ligger och sover myser me oss.

• enlitenbitkaka

Om det inte händer något här hemma så sover han alltid. Men om vi ex lagar mat, precis har varit ute, städar osv...då är han ju med och kollar läget. Men han sover säkert dubbelt så mycket som en normal människa.

• Lathundarna

Just nu då han är nykastrerad och måste hållas stilla - i stort sett dygnet runt. När han är "som han ska" sover han ingenting om dagarna, däremot kan han ligga och vila på en väl vald plats i huset där han kan hålla koll.

• dezibel

Mina sover inte speciellt mycket under dagtid förutom när jag sover middag :)
    Däremot om jag sitter still så vilar dom men oftast är det full fart.
    En hund anpassar sig, händer inget så sover/vilar man.
    Jag tror absolut en hund kan vara nere/deppig men då får man tillföra mer stimulerande & roliga moment i hundens liv. Livet ska vara värt att leva!

• Jane Roe

Min hund sover också lika mycket (boxer blandras). Som distansstudent har jag alltså inget vidare sällskap ? ;)

¤- Kärlek är Perser -¤
Svar på tråden Hur mycket sover era hundar på dagen?