• SaltNapp

Silver att stansa på !?

Var i hela fridens namn hittar jag silver stavar att stansa på ?

Hittar bara oäkta silver.. vet att jag sett de förr på någon sida men kan inte hitta det idag..

snälla hjälp mig =)

• Svar på tråden Silver att stansa på !?
  • Tant Groda

Kan bara hjälpa dej att puffa

Jag sökte på googel för ett tagsen och kom då till en sida där de sålde äkta silver tags, tyckte dock att det blev alldeles för dyrt

• SaltNapp
    Tant Groda skrev 2010-02-28 20:31:50 följande:
    Kan bara hjälpa dej att puffaJag sökte på googel för ett tagsen och kom då till en sida där de sålde äkta silver tags, tyckte dock att det blev alldeles för dyrt
    jo är bra skillnad i pris på silver pläterade och äkta..
    men de plätterade håller ju inte så länge fina =( trist nog..
    Och framförallt inte till mannen som inte kan komma ihåg att ta av sig halsbanden innan han duschar.. :S

Har googlat idag med men hitatr inga som säljer fyrkantstavar i silver..
  • SaltNapp
    Tant Groda skrev 2010-03-01 09:06:04 följande:
    De som jag hittade kostade 499kr!Kommer inte in på sidan...
    å fy fasen.. njä så mycket är jag inte beredd att pröjsa ;)
    Tack !

Men har för mig att jag settt fyrstava för runt 100-150 någonstanns..
  • Tant Groda

oj då var de billiga....de skulle jag oxå vilja hitta. hade varit kul att kunna använda äkta silver när jag ska göra ett bröllopssmycke till en vän.

Funderar på om man kan göra med en guldsmed kanske

• SaltNapp

Åh va rolig present..!
    Ja guld måste ju funka med.. men vart fasen hittar man det?

Har du provat att stansa i silver innan = inte jag så jag undrar om det är hårdare eller mjukare?
    Man bli ju tokig när man råkat köpa tags som är så hårda att dem itne går att stansa bra i.. =(

rlverksaden.se var det jag hittade dem billga på men dem är tillfälligt slut, men mailade henne och hon svarade att dem borde komma in i slutet på veckan igen :D:D

• SaltNapp

*puffar lite på denna tråden igen*

letar fortfarande efter bra stansbara silvertags..

och en tanke väcktes av ett inlägg åvan.. kan man stansa i guld själv? var hittar man de i så fall?

• Tant Groda

Jag har ingen aning om du kan stansa i guld,men tror att det går bra. Hur hårda de är vet jag inte heller, anatar att det är lite olika från gång till gång. Min tanke var att höra med en guldsmed om de kanske kunde göra silver tags. De vet säkert oxå vilken hårdhet det är

• SaltNapp
    J a n n a h skrev 2010-04-07 18:59:15 följande:
    Har du kollat på www.silvergrejs.se? vet att de iaf har affirmationsringar :)
    oj nej den sidan ahr jag missat.. kollar genast..
    tack !
Svar på tråden Silver att stansa på !?