Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Sickan

Skalkläder - FIX eller PO.P

Vi köpte en skaljacka på PO.P till vår kille förra våren i stl 80. Han har den fortfarande fast nu börjar den bli för liten. Vi är supernöjda med kvaliteten och att den är vattentät osv. Funderar nu på om man ska köpa en ny eller är kanske FIX lika bra. Det bästa tycker jag är det att PO.P:s är vattentät så att man slipper krångla med regnkläder osv. Eller kanske finns det något annat märke som är lika bra eller bättre? Vad tycker ni där ute?

• Svar på tråden Skalkläder - FIX eller PO.P
  • MIC

Helt klart PoP av den anledningen att de har bra andrhandsvärde på ställen som Tradera om man vill sälja efter att barnet/barnen använt klart kläderna. PoP håller dessutom till flera barn.

Isak - min solstråle - 080701
  • SaraLisa01

Jag har köpt PoP till mina flickor sen de var små. Alla skaljackor används av mina två barn, dvs den lilla ärver av den stora. Efter det är de fortfarande helt ok skick. De ser inte nya ut men är hela och fortfarande helt funktionella.

Jag skulle inte testa att byta till Fix och sen riskera att få köpa PoP ändå. Jag köper förresten alltid ytterkläder på PoP på rea, som brukar vara 30 % på skalkläderna.

Sara

• sarsparis

Stod själv i valet och kvalet, slutade med att jag köpte FIX, då jag hade 30% rabatt, 280:- känns helt okej om den bara håller en säsong. har dessutom hört många som gått över från pop till fix för att fix är lika bra, den har ändå 6000 vattenpelare vilket brukar klara det mesta. Skalbyxor har vi inte köpt ännu, men det lutar åt nya fix eller begagnade pop från Tradera.

• goabarn77

Jag har haft POP:s skaljacka och byxor till lilltjejen. Hon hann knappt använda dem under vintern, krävdes varmare overall, och nu har hon växt ur dem. Så jag köpte Fix skalkläder istället nu och är hittills nöjd, men de är alldeles nya. Det är ju dubbelt så dyrt med POP och jag tycker helt enkelt inte det är värt det, åtminstone inte så länge som dotter växer så fort. Hade 80 på kläderna från i höstas och 92 i Fix nu... Vi får väl se om ett tag vad jag tycker... Tycker iaf att Fix kläder är minst lika snygga som POP.

• Amira

POP är klart bäst vad gäller ytterkläder - absolut!

• Busbellan

Vi gjorde faktiskt så att vi köpte pop jacka och fix byxor.
    Ville ha pop jackan för den var snyggare, men byxorna är det ju ingen direkt skillnad på utseendemässigt så därför blev det fix

Mamma till Nora, August och Ella
  • Sickan

Tack för svaren! Ja, alltså det där där med att småsyskonen kan använda kläderna igen är ju tilltalande. Menar ni att er erfarenhet är att FIX inte håller för mer än en säsong och alltså inte kan ärvas?

• Woodgrove

Har provat båda och använder inte FIX eftersom de läcker. PO.P är bättre. 

• Mela78

Och vi köper inte POP eftersom så många måste reklamera trasiga dragkedjor med mera. Köper inte FIX heller för den delen.

• Cecci78

Jag tycker de är ganska likvärdiga, vi har haft skalbyxor från Fix och jacka från POP nu i höstas och de har inte blivit blöta igenom. Sonen hade en popjacka och en från Fix. Dock gick dragkedjan sönder i Fixjackan men vi fick lämna tillbaka den utan kvittot o pengarna direkt i handen, så jag är nöjd ändå. Popjackorna är lite snyggare tycker jag;)

• Puffy75

Har testat andra märke på ytterkläder men halkat tillbaka till Pop även om jag är trött på att de inte förnyar sin look så mkt + att halva dagis är klädda i deras kläder...
    Köpte Fix fleecejacka (med vindskydd) förra hösten till ena barnet. Det andra barnet hade Pop (säsong 2). Tjejen som hade Fix klagade oftare att hon frös trots att hon är varmare av sig generellt och Fix fleecen såg mer använd ut på ett halvår än pop's efter 3 säsonger.
    Har samma erfarenhet av Didriksson vs Pop...

Svar på tråden Skalkläder - FIX eller PO.P