• Elsans

Tror du att man kan skämma bort en bebis genom att ta upp den direkt varje gång den skriker?

Det verkar vara många här på FL som låter sina bebisar ligga och skrika för att bebisen inte ska bli bortskämd. Jag trore inte att en bebis blir bortskämd av att tas upp. Vad tror DU?

Och med direkt menar jag så fort man kan. Man diskar inte klart men man kan torka sig efter att ha bajsat. Typ.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 21:27
    Med att skämma bort menas något negativt.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tror du att man kan skämma bort en bebis genom att ta upp den direkt varje gång den skriker?
  • Ariella

Nej, trodde det tillhörde den gamla skolan att tro det...

• lieva

Bebisar skriker för att de vill något! Det är dumheter att tro något annat.

• MalinEddie

Nej det tror jag inte.

• Michisen

Nej. Det finns många sätt att skämma bort barn på, men att ta upp ett skrikande spädbarn är inte ett av de sätten.

• Sarah84

Nej man tycker inte de borde gå.
    Då dottern va liten var hon väldigt kinkig. & lät henne inte ligga skrika.
    Då sonen kom så har de ju måmnga gånger vart så att han fått ligga & skrika lite, då syster behövt tiden, tex torka henne fter toabesök hjälpa av & på med ytterkläder m.m
    Så lillebror har ju fått "skrika" mer än syster. & han är betdyligt lugnare än dottern var. Sen om det beror på att dottern var mer "bortskämd" eller inte, ja, vem vet..

• Danitra

Nej. 

Eller jo, så kan man ju se på det. Man skämmer bort barnet med närhet genom att lära det att det finns en trygg famn att tillgå när världen bli otäck.
    Men det ser jag inte som något negativt.
  • Janna84

Nej, det tror jag inte men det var inte sällan jag fick höra att jag plockade upp sonen för minsta lilla. Jag kommer absolut svara lika snabbt på nästa bebis signaler.

Svar på tråden Tror du att man kan skämma bort en bebis genom att ta upp den direkt varje gång den skriker?