Min sambo har haft hemlig kontakt med annan kvinna - överreagerar jag?
Hej!
Igår kollade jag lite i min sambos mobil (han satt bredvid, vi brukar slökolla i varandras mobilen då och då) och såg att han hade ett sms från en annan kvinna i sin inkorg. Hon skrev typ "Ja, vad bra, då hör jag av mig om imrgon då. Kramar!". Jag frågade min sambo vem detta var och vad för kontakt de hade.
Tydligen har hon och han träffats på två-tre fester hos en av hans killkompisar. De har sedan (i drygt fyra månader) smsat lite till varandra, då och då. Kollat hur det är osv. nån gång i veckan.
Nu har deras "förhållande" dock accelererat till att de skulle träffas hos henne (!!!) idag på fika. Detta blev, som ni förstår, inställt. Han har alltså inte fikat hos henne!
Dock har han tagit sig tid att skriva till henne när han jobbade inatt (han är polis), eller snarare svarat på hennes sms. Hon var ute och festade, men tyckte uppenbart att det var mycket roligare att bestämma vad för fika de skulle ha (det blev blåbärspaj).
Det är uppenbart att hon är intresserad, trots att hon tydligen vet om att han är sambo. Min sambo säger att han tycker att jag överreagerar och att det aldrig var hans intention att dejta henne. Jag klassar nämligen deras fika som en dejt.
Vad tycker ni? Överreagerar jag som inte "låter honom ha tjejkompisar"? Kan jag lite på honom? Jag "vet" att han aldrig skulle vara otrogen och vi har ett väldigt bra förhållande i övrigt.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 15:21
Tack för allt stöd och alla råd! Jag ska nog ställa honom mot väggen och fråga vad fan det är frågan om. Jag har liksom inte hunnit fatta, och vi har haft det mysigt idag (jag fyller år). Men när jag läser era kommentarer inser jag hur mycket känslor jag stänger in och hur naivt jag ser på saker och ting... Tack!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 18:03
Tack igen för alla råd och erfarenheter! Vi har snackat ut om saken, och jag känner att jag inte har något annat val än att tro på honom när han säger att han inte ville något med henne. Att han varit totalt dum i huvudet erkänner han också, men att det var oskyldigt.
Hur går man vidare nu? Måste jag kontrollera honom hela tiden? Installera spyware i hans mobil? Hela min tillit känns urholkad, och TÄNK om jag inte hinner hindra honom i tid nästa gång..? Uschan..