• Las vacaciones de amor

Fönsterfilm?

Finns det någon som har nåt bra förslag på en sida eller affär som säljer fönsterfilmer? Jag vill ha ett utan mönster, så man ser ut men inte in. Finns det? Jag vill ha in så mycket ljus som möjligt så det bör inte vara någon film som gör det mörkare inne. Finns det överhuvudtaget?

Tacksam för svar! {#lang_emotions_flower}

• Svar på tråden Fönsterfilm?
  • Bobben

tveksamt att det skulle finnas sån film. kan bara komma på toning men det gör ju att det blir mörkare! det finns ju toning med mycket ljusinsläpp men det är dyrt

• Aili

Jag har det sjukaste tipset någonsin...

Jag rollade på fil (helt vanlig fil som man äter till frukost) på våra fönster och nu har vi perfekt insynsskydd på de fönster som kräver det (ett i vardagsrummet och två i sovrummet)

Stört men det funkar! Och jäkligt billigt!

(nej, det lukar inte fil när det torkat och ja, det är väldigt lätt att få bort!)

• Las vacaciones de amor
    Bobben skrev 2010-02-28 22:15:08 följande:
     tveksamt att det skulle finnas sån film. kan bara komma på toning men det gör ju att det blir mörkare! det finns ju toning med mycket ljusinsläpp men det är dyrt
    Tack för ditt svar. Blir det väldigt mycket mörkare med toning?
  • Las vacaciones de amor
    Aili skrev 2010-02-28 22:20:16 följande:
    Jag har det sjukaste tipset någonsin... Jag rollade på fil (helt vanlig fil som man äter till frukost) på våra fönster och nu har vi perfekt insynsskydd på de fönster som kräver det (ett i vardagsrummet och två i sovrummet)Stört men det funkar! Och jäkligt billigt! (nej, det lukar inte fil när det torkat och ja, det är väldigt lätt att få bort!)
    Tack för ditt svar. Haha hur kom du på det som? Rollade du med en sån där roller som man använder då man tapetserar? Försvinner inte filen då det regnar och gör fönstren alldeles fläckigt?
  • Bobben
    Las vacaciones de amor skrev 2010-02-28 23:20:23 följande:
    Tack för ditt svar. Blir det väldigt mycket mörkare med toning?
    Nä det finns ju olika toningar med olika mycket ljusinsläpp. Fördelen är ju ofta att det blir så blankt på utsidan att det blir som en spegel å då är det ju svårt att se in medans det är lätt att se ut. som i bilar med toning. Jag tonade en kmpis ruta i vardagsrummet en gång för att han bodde precis ut med en gångväg och det blev bra:) men man ska vara noga när man sätter upp sånt så det inte blir massa luftbubblor vilket inte är så fint.
  • Aili
    Las vacaciones de amor skrev 2010-02-28 23:23:50 följande:
    Tack för ditt svar. Haha hur kom du på det som? Rollade du med en sån där roller som man använder då man tapetserar? Försvinner inte filen då det regnar och gör fönstren alldeles fläckigt?
    Sökte på nätet om fönsterfilm och då råkade jag av en händelse hitta ett tips om detta, vansinnigt men jag var tvungen att prova! :)

Köpte en pytteliten roller (ca 10 cm bred) på Ica samtidigt som jag handlade filen haha
    Rollade på insidan och det sitter som berget! Mycket märkligt!
  • lillasmilla

Vi har köpt på IKEA. Den är frostad, inget mönster. Släpper in mycket ljus men man ser inte in. Lätt att ta bort, och billigt! Men, jag skulle absolut prova med fil om jag var du!

• Las vacaciones de amor
    Bobben skrev 2010-02-28 23:58:51 följande:
    Nä det finns ju olika toningar med olika mycket ljusinsläpp. Fördelen är ju ofta att det blir så blankt på utsidan att det blir som en spegel å då är det ju svårt att se in medans det är lätt att se ut. som i bilar med toning. Jag tonade en kmpis ruta i vardagsrummet en gång för att han bodde precis ut med en gångväg och det blev bra:) men man ska vara noga när man sätter upp sånt så det inte blir massa luftbubblor vilket inte är så fint.
    Det lät som ett bra altenativ. Tack för tipset att vara noga så det inte blir luftbubblor
  • Las vacaciones de amor
    Aili skrev 2010-03-01 12:28:04 följande:
    Sökte på nätet om fönsterfilm och då råkade jag av en händelse hitta ett tips om detta, vansinnigt men jag var tvungen att prova! :)Köpte en pytteliten roller (ca 10 cm bred) på Ica samtidigt som jag handlade filen hahaRollade på insidan och det sitter som berget! Mycket märkligt!
    Haha man funderar ju på vem som kom på det från början

Tack så mycket för länken, det är alltså fil på rutan? Det ser ut som frostat glas.
  • Las vacaciones de amor
    lillasmilla skrev 2010-03-01 12:31:43 följande:
    Vi har köpt på IKEA. Den är frostad, inget mönster. Släpper in mycket ljus men man ser inte in. Lätt att ta bort, och billigt! Men, jag skulle absolut prova med fil om jag var du!
    Tack för tipset. Jag letade på Ikeas hemsida men hittade inget. Vet du vad man kan söka på?
  • Aili
    Las vacaciones de amor skrev 2010-03-01 19:08:33 följande:
    Haha man funderar ju på vem som kom på det från början Tack så mycket för länken, det är alltså fil på rutan? Det ser ut som frostat glas.
    Japp, A-fil :)
Svar på tråden Fönsterfilm?