• Tvillingar11

Pcos och spolning

Hej!

Jag ska göra en spolning någon gång CD 9-13. Jag ska ringa och boka en tid.

Jag har några funderingar. Jag kommer inte att fråga om det gör ont eller inte eftersom jag förstått att det är väldigt individuellt.

Jag som aldrig har egen ägglossning, hur blir det för mig efter spolningen. Kommer jag att få mens, eller måste jag framkalla med tabletter för att börja behandla med hormonstimulerande igen?

Ni som inte har egen ägglossning, har ni blivit gravid efter spolning och i så fall med eller utan hjälp?

Jag är nervös, men samtidigt tycker jag att jag borde göra det för att vara säker på att det är fri passage innan jag fortsätter behandlingen.

• Svar på tråden Pcos och spolning
  • Sötboll

Jag gjorde en idag. Har egen ägglossning. Spolningen ändrar inte så du får ägglossning, ser bara om det är fri passage eller ej i äggledarna. Lycka till!

• Tvillingar11
    Sötboll skrev 2010-03-01 14:17:48 följande:
    Jag gjorde en idag. Har egen ägglossning. Spolningen ändrar inte så du får ägglossning, ser bara om det är fri passage eller ej i äggledarna. Lycka till!
    Tack! det lär behövas, dock så är jag inte så rädd för värken. Men har ganska kraftig mensvärk, just därför tänker jag att det inte kan vara värre än så. Hur tyckte du att det kändes? Vad fick du för besked?
  • Sötboll

Jag gjorde en sådan för 4 år sedan, då tyckte jag att det kändes mycket mer än denna gång. Tror han spolade bort ett litet stopp då. Denna gång såg det mycket fint ut tyckte han, känns bra! Lite röda/bruna flytningar efteråt, men det är normalt att ha.  När ska du göra din?

• Tvillingar11
    Sötboll skrev 2010-03-02 09:07:41 följande:
    Jag gjorde en sådan för 4 år sedan, då tyckte jag att det kändes mycket mer än denna gång. Tror han spolade bort ett litet stopp då. Denna gång såg det mycket fint ut tyckte han, känns bra! Lite röda/bruna flytningar efteråt, men det är normalt att ha.  När ska du göra din?
    Jag ska göra min vecka 10, alltså nästa vecka. Är rädd att höra att det är blockerat!
    Även om min gyn har sagt att det inte är stor risk för det för att jag varit frisk i övrigt.

Hur kommer det sig att du har fått spola igen om du gjort det för fyra år sedan?

Hur många dagar har man flytningar?
  • Sötboll

För att vi försöker få till ett syskon blev gravid efter spolningen förra gången och hoppas på samma tur denna gång.

Verkar vara individuellt hur länge man småblöder, men några dagar verkar vara normalt.

• Tvillingar11
    Sötboll skrev 2010-03-02 09:13:26 följande:
    För att vi försöker få till ett syskon blev gravid efter spolningen förra gången och hoppas på samma tur denna gång. Verkar vara individuellt hur länge man småblöder, men några dagar verkar vara normalt.
    Vad roligt att höra{#lang_emotions_laughing} Vi håller tummarna för samma tur denna gång.

Jag har ju ingen egen ägglossning, så för mig är det att framkalla mensen för att börja hormonstimulering därefter. Men hoppas ändå att spolningen ska göra nytta!
  • missan

Hej jag ska "spolas" på fredag. Jag kan rapportera vad de sa efteråt om du vill. Tänkte fråga när man kan ha sex efteråt och om det stämmer att eventuella hinder på vägen kan försvinna.
    Ja, säkerligen har den ingen påverkan på ägglossningen utan man kollar så att man har fri passage. Men kanske fastnar ägget lättare efter att du fått igång mensen med hormonerna igen?!

• Sötboll

missan: ja små hinder kan spolas bort. Verkade som att den gjorde så för mig första gången, det såg ut så på skärmen och kändes så. Lycka till!

• Tvillingar11
    missan skrev 2010-03-02 17:47:39 följande:
    Hej jag ska "spolas" på fredag. Jag kan rapportera vad de sa efteråt om du vill. Tänkte fråga när man kan ha sex efteråt och om det stämmer att eventuella hinder på vägen kan försvinna.Ja, säkerligen har den ingen påverkan på ägglossningen utan man kollar så att man har fri passage. Men kanske fastnar ägget lättare efter att du fått igång mensen med hormonerna igen?!
    Hej. Tack, det får du gärna göra.

Jag tror att man kan ha sex direkt efteråt i princip, jag tror inte man behöver vänta. Jag kommer få tabletter mot infektion vet jag i alla fall för att infektionsrisken finns efter en spolning.

Jag tänker också lite grann så, att om det inte är något allvarligt dem hittar så hoppas man på att det blir renare och att ägget fäster bättre nästa gång jag sprutar.

Är bara orolig för att få ett tråkigt besked, som att det är helt blockerat, att det är igenväxt av någon anledning.....

Får jag fråga varför du ska spolas? Har du barn sen tidigare och hur länge har ni försökt?
Svar på tråden Pcos och spolning