• Anonym (klådan)

klåda i analen

Det kliar så fruktansvärt i min analöppning hela tiden, vad kan detta bero på?
    Jag har inte svamp eller nått sådant, utan bara klåda.
    Ibland kliar det värre än skabb och det finns inget stopp på det.

• Svar på tråden klåda i analen
  • Skusan

Det kan vara hemorrojder... dom kan klia som f-n... Det kan vara mask - kliar med som f-n... Har du haft det länge?

• Anonym (klådan)

varken mask eller hemoiroider.
    Jag har haft det rätt länge och det är bara vanlig klåda

• Anonym (mask)

"bara klåda". Det trodde jag med....

• Anonym (klådan)

men ibland får jag torrsprickor också precis i öppningen

• Skusan

Har du kollat upp det med nån läkare nångång? Inre hemorrojder kan klia avskyvärt precis i mynningen... Om du har analsex så kan det vara slemhinnorna som är irriterade och kliar pga små små sprickor som inte blöder. Prova att smörja ett tunt lager med Hydrokortison salva några kvällar i rad och se om det hjälper, om inte borde du ju kolla med en läkare vad du kan ha...

• Anonym (klådan)

analsex har jag inte, det kan jag lova lika sant som jag sitter här.
    kommer aldrig hända heller

• Anonym (klådan)

går det bra med nån annan salva ?
    eller måste det vara cortisonsalva?

• Skusan

Jag menade inget illa med det TS!! Inte heller har jag några fördomar om det... Vet bara att om man har det kan man bli irriterad i analen och få sprickor som ger klåda... Ville bara försöka hjälpa...

• Anonym (klådan)

jag förstog det, men jag är inte lagd åt det hållet att jag vill ha nått uppstoppat i min bak

• Skusan

Om du är torr så går det ju med vilken fet salva som helst... Vaselin, Helosan, Locobase etc etc.. Inget med parfym i då.. *svider*

• Skusan

Hydrokortisonet tipsade jag om just för klådan.. Är det en irritation så brukar cortison hjälpa, sen varva med en fet salva så det inte blir torrare... Känner mig lite virrig som ger "halva" råd i olika svar.. Men jag får skylla på att klockan är mycket!

• Anonym (klådan)

parfymsalva var ingen bra ide, då får jag ju ett nytt problem
    jaja, tack för hjälpen så ska jag gå och smörja lite, kommer hit om några dagar igen och berättar hur det gick.

Svar på tråden klåda i analen