• ssk01

Gravid i vecka 17

Hej, Gravida Tejer!{#lang_emotions_smile}

Läste massa olika inlägg och försökte placera mig någonstans. Det finns en uppsjö av olika ämne som man skulle kunna passa in så man håller på att drunkna. De flesta inlägg som jag är intresserade av är så långa så man vet inte från vilket håll ska man börja läsa. Därför startar jag en ny inlägg för de som i andra trimestern{#lang_emotions_gravid}, mitt i graviditeten.  Välkomen, hoppa in och  skriv om sina känslor{#lang_emotions_heart}, problem {#lang_emotions_demon}, glädjen{#lang_emotions_laughing}, förväntningar, graviditetsförloppet. Det är alltid roligt att få fina kontakter med dem som är i samma sits. Kramar till alla.{#lang_emotions_sunny}

• Svar på tråden Gravid i vecka 17
  • sommartjejen1

Går in i eck 17 på torsdag... mår hyffsat bra nu, mådde skit innan,kräktes osv...men nu är jag ständigt hungrig?! riktigt jobbigt är det.......aldrig varit med om en sådan hunger..Ska på ultraljud den 16e mars, nyfiken!

hur mår du?

• Loreena

Hej! Jag ska på ultraljud den 22a mars. :)
    Jag inbillar mig att jag börjar känna lite fosterrörelser redan. Inte så att jag kan känna dem med handen än, men jag känner lixom hur det guppar till i nedre delen av magen ibland. :)

Annars mår jag toppen nu, fast jag somnar fortfarande som senast kl 22 på kvällen. Morgonpigg är jag också konstigt nog. Jag har sportlov nu men håller ändå samma rutiner och går upp kl 7.

Rent fysiskt är jag rätt trött. Vi åkte pulka igår, men jag orkade inte gå uppför backen.. haha.

Det är skönt att inte må illa längre iaf.

Hur känns det för er? Börjar graviditeten kännas verklig än? Jag kan inte riktigt förstå att jag ska få ett barn i sommar. Kan ni det?

• Tilda21

Hej tjejer!
    Hoppas att allt är bra med er
    Gick in i vecka 17 i lördags, och magen har börjat växa ordentligt. Har fått en ordentlig kula, trots att det här är första barnet. Tror mig kunna känna bebisen ibland, spec då jag ligger ner och tar det lungt. Något som darrar till och guppar runt i magen väntar på att få känna första riktiga sparken.

Ska på rul den 11 mars. Samtidigt som man längtar och längtar och längtar har man nu hunnit bli lite nervös.
    Jag har i några veckor nu börjar känna på riktigt att jag är gravid, men har nog inte förstått att man verkligen får ett barn i augusti.

• ssk01
    sommartjejen1 skrev 2010-03-01 07:39:24 följande:
    Går in i eck 17 på torsdag... mår hyffsat bra nu, mådde skit innan,kräktes osv...men nu är jag ständigt hungrig?! riktigt jobbigt är det.......aldrig varit med om en sådan hunger..Ska på ultraljud den 16e mars, nyfiken!hur mår du?
    Ska till UL 18 mars, vill veta vem flicka eller pojke. Skulle aldrig kunna vänta så länge till BF{#lang_emotions_wink}. Jag mår inte illa nu. det var värst, tycker jag. En annan sak som jag tycker är jobbit är oro. Jag är orolig hela tiden för bebis i mage. Så varje gång när jag går och ser eller hör hjärtslag känner mig så lättad!{#lang_emotions_dreamer}
  • ssk01
    Loreena skrev 2010-03-01 07:53:17 följande:
    Hej! Jag ska på ultraljud den 22a mars. :)Jag inbillar mig att jag börjar känna lite fosterrörelser redan. Inte så att jag kan känna dem med handen än, men jag känner lixom hur det guppar till i nedre delen av magen ibland. :) Annars mår jag toppen nu, fast jag somnar fortfarande som senast kl 22 på kvällen. Morgonpigg är jag också konstigt nog. Jag har sportlov nu men håller ändå samma rutiner och går upp kl 7. Rent fysiskt är jag rätt trött. Vi åkte pulka igår, men jag orkade inte gå uppför backen.. haha. Det är skönt att inte må illa längre iaf. Hur känns det för er? Börjar graviditeten kännas verklig än? Jag kan inte riktigt förstå att jag ska få ett barn i sommar. Kan ni det?
    Hej! Jag känner mig också trött fast mindre illa än förr. Jag har det svårt att tvinga röra på mig. Vet att det är dåligt. Men efter jobbet blir inga krafterna kvar dessutom väder är ofta omänskligt kallt{#lang_emotions_tomte}. Väntar på våren så kanske kan man hitta då ork för motion och rörelser .
    Jag håller med att det är svårt att förstå att det kommer nytt liv! Jag tänker ofta på det. Hur det blir när man ska få se och kramma bebis. Hur det kommer att se ut... Varje gång är på UL vill gråta fastän jag är inte alls sentimental. Känner att jag håller på att förändras som person.
  • tiii

Jag hoppar in om det är ok!{#lang_emotions_dreamer}
    Går in i v.18 på torsdag!
    Har blivit gravid genom Ivf  efter många års kamp..
    Men..Skämmes den som ger sig!
    Även här finns en liten gravidmage! Hahaha..
    Känns underbart.

• ssk01
    tiii skrev 2010-03-01 17:51:53 följande:
    Jag hoppar in om det är ok!Går in i v.18 på torsdag!Har blivit gravid genom Ivf  efter många års kamp..Men..Skämmes den som ger sig!Även här finns en liten gravidmage! Hahaha..Känns underbart.
    Har blivit gravid bara nu till 30 års ålder. Trodde att jag hade problem. Hittade all info om IVF och har blivit gravid{#lang_emotions_laughing} innan jag hann röra på fingret.  Beundrar de som kämpar för att få barn! Glad för dig! Stor kram.
  • ssk01

Är det någon som har kollat barnvagnar?

• ullizz

Hoppar också in här!
    Jag är gravid med vårt andra barn och är i v.16 nu. Vår dotter är snart 19 månader så hon kommer att vara ganska exakt 2 år när hon blir storasyster.
    Själv är jag en lite äldre mamma. Fyller 36 i år (även om det känns väldigt avlägset för jag fyller i december).

tiii skrev 2010-03-01 17:51:53 följande:
    Jag hoppar in om det är ok! Går in i v.18 på torsdag! Har blivit gravid genom Ivf  efter många års kamp.. Men..Skämmes den som ger sig! Även här finns en liten gravidmage! Hahaha.. Känns underbart.
    Grattis! Så härligt att det har lyckats och att du har blivit gravid!
  • tiii

Tack alla...
    Jag vågade mig ut och kollade barnvagn igår. Det blir helt klart
    en Mountain Buggy Swift. Det är en ny modell som är precis som
    den äldre brorsan Urban Jungle, fast nättare och mindre!

Idag spänner det som bara den i magen. Jobbigt..
    Åh vad jag vill ut och handla massa grejer nu!!!
    Någon som handlat något??
    Hoppas ni alla mår fin fint idag!

Svar på tråden Gravid i vecka 17