• yran

Tips på barnvänlig ö/stuga i Stockholms skärgård?

Hej!
    I dag är det 1 mars och för att få igång vårkänslorna i ett snökallt Stockholm börjar jag drömma om sommaren. Undrar om någon av er kan tipsa om en barnvänlig ö i Stockholms skärgård. Har tidigare semestrat på Utö, men min upplevelse är att det är svårt att ta sig runt där med en liten person. Min son kommer att vara 7-8 månader i sommar. Är det någon som använt cykelkärra med en sådan liten bebis? Är det okej? Har ni tips på stugor så maila mig privat så att ingen annan hinner före.{#lang_emotions_wink}

Första vårdagen,

Johanna

• Svar på tråden Tips på barnvänlig ö/stuga i Stockholms skärgård?
  • Marcus76

Utö är perfekt för barn, i alla åldrar. Besök Barnens Sand på Utö, jättefin sandstrand. Det är gåavstånd med vagn från hamnkontoret.

• Faile

Tipsar om Åland då.
    Visserligen inte Sverige, men lätt att ta sig hit och mycket att se och dessutom är det otroligt vackert överallt här. Cykelkärra är ett utmärkt sätt att se Åland, antingen bara stora ön eller cykla runt till omkringliggande småöar också.
    Vi tyckte det var så fint här att vi flyttade hit från Madeira/Portugal. Från en vacker ö till en annan

• Björn78

Nåtarö och Rånö söker sig många barnfamiljer sig till fina stränder på båda öarna och det är inte lika stora öar som Utö...

Svar på tråden Tips på barnvänlig ö/stuga i Stockholms skärgård?