Endast destilerat vatten i strykjärn??
Ne jag vet inte faktiskt för jag brukar inte stryka kläder.. men nu när jag börjat sy kläder behöver det ju pressas o strykas:)
Ne jag vet inte faktiskt för jag brukar inte stryka kläder.. men nu när jag börjat sy kläder behöver det ju pressas o strykas:)
Va?
Nä, det har jag aldrig nånsin haft...eller hört att man ska.....
ok.. jag har hört det.. så det inte kalkar igen..
ha hört att man ska det men aldrig haft det själv
Har också hört att man helst ska ha destillerat vatten. Men har själv aldrig haft det, däremot brukar jag använda avsvalnat vatten från vattenkokaren. Tänker att det måste ju vara bättre än direkt ur kranen i alla fall.
Det gör att du slipper lite kalkrester och annat som kan samlas i ånghålen och ge fläckar.
Om man har väldigt mycket kalk i kranvattnet är det bra att använda destillerat vatten. Eller missfärgat kranvatten. Annars tycker jag det är onödigt. Jag ser till att alltid hälla ut vattnet ur strykjärnet när jag är klar, då borde man minimera risken att det kalkar igen. Och gör det det får man väl rengöra det.
MEN... glömde skriva det... moderna strykjärn brukar ha antikalkfunktion inbyggt och då ska du INTE använda destillerat vatten. Det var mer förr.