• Teschty

Hur bor ni ensamstående?

Planerar för framtida boende förmig och sonen.
    Just nu pågår försäljning av huset, men jag är så velig var vi ska bo sen.
    Köpa hus eller lägenhet?

Hur bor ni andra ensamstående?
    Någon som flyttat från hus till lägenhet, hur kändes det?

Alvin mammas hjärta
  • Svar på tråden Hur bor ni ensamstående?
  • Lördagkväll

Jag bor i lägenhet med min grabb.. Trivs toppenbra..
    Har inte flyttat ifrån hus, men gör man det så blir det ju en viss omställning..

• Teschty
    Lördagkväll skrev 2010-03-01 10:45:26 följande:
    Jag bor i lägenhet med min grabb.. Trivs toppenbra.. Har inte flyttat ifrån hus, men gör man det så blir det ju en viss omställning..
    Ja visst blir det omställning, och inte för att talaom mycket  mindre =)
    Fördelarna är väl att inte behöva oroa sig lika mycke för att något ska gå sönder, jag e rätt mörkrädd oxå så det kanske känns bättre i lägenhet med lite folk runt omkring...
    Nackdelar e ju att inte ha trädgård... 
    Alvin mammas hjärta
  • bonnieloveskim

Det finns ju hyresradhus e ni 2 kanske ni kan ha en 2a eller 3a,

man får leta tills man hittar vad man vill ha.

• Lördagkväll
    Teschty skrev 2010-03-01 10:49:12 följande:
    Ja visst blir det omställning, och inte för att talaom mycket  mindre =) Fördelarna är väl att inte behöva oroa sig lika mycke för att något ska gå sönder, jag e rätt mörkrädd oxå så det kanske känns bättre i lägenhet med lite folk runt omkring...Nackdelar e ju att inte ha trädgård... 
    fast har du tur hittar du en lägenhet med uteplats, finns ju många såna.. Men det är klart beror väl på vart man bor å sådär.. annars kanske du hittar nån med en stor balkong där du kan så i krukor

Jag tycker det är så smidigt med att bo i lägenhet, slipper tänka på kostnader om något går sönder, man slipper skotta och allt det där.. =)
  • mia maria

Vi bor i hyresradhus, så vi har en liten uteplätt. Men har även bott i lägenhet, men då hade vi en stor balkong, så det kändes ändå rätt OK!

• madelajine

Bor med min 3 veckors dotter hos min stora syster /:

• UpsyDaisy

Känns smidigt med lägenhet...men en trevligt och stor balkong är ett +

Bor i en tvåa med min dotter. Stort grönområde utanför. Börjar kännas lite för litet nu dock...hennes leksaker har tagit över helt!

• Tricia

Jag ska flytta från hus till lägenhet. Kommer bli ovant med så mkt mindre men känns ändå skönt att slippa oroa sig över oväntade kostnader om nått går sönder och att slippa allt fix med trädgård o underhåll av huset. Dock blev jag förvånad över att det inte är någon större skillnad i boendekostnad.. Det känns lite surt....

• Teschty
    Tricia skrev 2010-03-01 22:31:32 följande:
    Jag ska flytta från hus till lägenhet. Kommer bli ovant med så mkt mindre men känns ändå skönt att slippa oroa sig över oväntade kostnader om nått går sönder och att slippa allt fix med trädgård o underhåll av huset. Dock blev jag förvånad över att det inte är någon större skillnad i boendekostnad.. Det känns lite surt....
    Det e så jag me tänker, men visst känns det surt att det blir samma kostnad.
    Känns bara som man e lite mer skyddad i lägenhet...
    Alvin mammas hjärta
  • Tricia

Teschty: En fördel med lägenhet i alla fall för mig är att jag kan få lite bostadsbidrag om jag jobbar 75%. I hus blir den bidragsgrundande bostadskostnaden lägre även om den faktiska bostadskostnaden är lika. Och som sagt, slippa oväntade utgifter för såna kommer alltid i hus..

Svar på tråden Hur bor ni ensamstående?